Informacje prasowe 2024 - Spółdzielcza Grupa Bankowa
Serwis używa pliki cookies!

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”.

 Zgadzam się
 Zgadzam się
login teamLider price team notepad menu_toggler wcag_switcher compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Informacje prasowe 2024 - Spółdzielcza Grupa Bankowa

Znajdź swój Bank

Bank Spółdzielczy w Działdowie z/s w Lidzbarku 50. bankiem spółdzielczym w SUS – 24.04.2024 r.

Bank Spółdzielczy w Działdowie z/s w Lidzbarku jest 50. bankiem spółdzielczym, który przystąpił do Systemu Usług SGB (SUS) i zintegrował z nim swoje dane.

SUS to kompleksowy model zarządzania usługami udostępnianymi wszystkim bankom Zrzeszenia przez SGB-Bank SA. Dzięki niemu banki uzyskują dostęp do profesjonalnych zasobów technicznych, kompetencyjnych i infrastrukturalnych, a także do bogatych źródeł produktów, narzędzi informatycznych i nowych rozwiązań technologicznych.

W pakiecie Systemu Usług SGB znajdują się m.in: system centralny, bankowość internetowa, usługi z zakresu sprawozdawczości, system antyfraudowy FDS, Platforma SGB, narzędzia AML, całodobowe Call Center oraz aplikacja SGB Mobile dla klientów indywidualnych, firm, a także najmłodszych. To nie wszystko. SUS to także kantor, konto na selfie, kredyty online oraz bardzo ważne wsparcie dla banków: cykliczne szkolenia. Te usługi to dorobek ostatnich kilku lat działalności SGB-Banku.

Jarosław Gawenda, prezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Działdowie z/s w Lidzbarku, wystawia Systemowi Usług SGB bardzo pochlebną opinię:

– Jeśli chcemy liczyć się na konkurencyjnym rynku usług finansowych, musimy mieć dostęp do najnowocześniejszych narzędzi informatycznych – ocenia prezes Jarosław Gawenda.
 Przystąpienie do SUS zapewnia jeszcze większe bezpieczeństwo i daje nowe możliwości. Będziemy mogli skupić się przede wszystkim na tym, co w bankowości spółdzielczej jest najważniejsze – dostarczaniem naszym klientom produktów i usług na jak najwyższym poziomie. Podziękowania należą się wszystkim pracownikom SGB, którzy biorą udział w tym ważnym przedsięwzięciu.

Projekt wdrożeniowy, który trwał zaledwie kilka miesięcy, nie zostałby zrealizowany bez ogromnego zaangażowania i współpracy pracowników Banku Spółdzielczego w Działdowie z/s w Lidzbarku, SGB-Banku SA oraz Asseco Poland. Wspólna praca i determinacja w dążeniu do ostatecznego celu jakim było udane wdrożenie produkcyjne zakończyły się sukcesem w miniony weekend.

System Usług SGB to wspólna, zrzeszeniowa platforma technologiczno-procesowa, z której banki spółdzielcze mogą korzystać pakietowo, na zasadach subskrypcyjnych, w korzystnych dla siebie cenach. W modelu prawnym, na którym oparto SUS, obowiązuje zasada przejrzystości i równych praw dla wszystkich partnerów.

 

 

 

Wyzwanie Sportowe SGB – zostań sympatykiem Banków Spółdzielczych SGB! – 23.04.2024 r.

Wystartowały zapisy do Wyzwania Sportowego SGB – akcji, w której w zeszłym roku wzięło udział ponad 5 tysięcy osób.

Każdy może zostać sympatykiem wybranego banku spółdzielczego i razem z nami zbierać kilometry na cele charytatywne. Wystarczy pobrać aplikację Activy, znaleźć 3. Wyzwanie Sportowe – Sympatycy SGB i wejść do konkursu kodem: SYMPATYK2024

Ostatnim elementem logowanie jest decyzja, którego Banku Spółdzielczego SGB jesteś sympatykiem i przyłączenie się do zabawy!

Polecamy krótki film reklamujący Wyzwanie Sportowe. Widać na nim, że nasz konkurs to element planowania, wspólnego zachęcania się do wysiłku, ale przede wszystkim dobra zabawa!

Wyzwanie Sportowe SGB w tym roku startuje w sobotę 27 kwietnia i potrwa do 9 czerwca. W tym czasie wspólnie z aplikacją Activy będziemy pokonywali kilometry na kołach (rower / rolki) oraz na nogach (bieganie / chodzenie). Kilometry przeliczane są na punkty, a te w efekcie oprócz nagród indywidualnych i drużynowych dla uczestników, przełożą się także na konkretną pomoc dla innych.

Sympatykiem Banku Spółdzielczego SGB może zostać każdy, kto jest albo zamierza zostać klientem, ale też ten, kto kibicuje bankowi spółdzielczemu w swojej okolicy.

Przypominamy też animację, która dokładnie wyjaśnia, czym jest Wyzwanie Sportowe SGB. W „rolach głównych” organizatorzy Wyzwania: Rafał Łopka i Tomasz Synakiewicz. Czyta Ewelina Ignaczak.

Dołącz do Wyzwania Sportowego SGB, zaproś swoich znajomych. Każdy kilometr się liczy, żeby wspólnie osiągnąć cele charytatywne!

Więcej na stronie: https://sympatycysgb.activy.app/

 

 

FDS w SGB – usługa monitorowania kart w Bankach Spółdzielczych SGB – 4.04.2024 r.

Banki Spółdzielcze SGB otrzymały nowe narzędzie do walki z cyberprzestępcami – monitoring transakcji kartowych w ramach systemu antyfraudowego FDS.

Rozwiązanie przygotował Zespół Cyberbezpieczeństwa we współpracy z innymi jednostkami w SGB-Banku SA. Nowe podejście do sposobu analizy zachowań transakcyjnych klienta polega na weryfikowaniu kartowego profilu transakcyjnego klienta i wykrywaniu anomalii transakcyjnych.

W ramach usługi zautomatyzowano cały proces obsługi alertów. Podstawową cechą tego systemu jest natychmiastowe informowanie klientów o podejrzanych transakcjach oraz podejmowanie określonych działań typu odmowa autoryzacji lub zablokowanie karty. Integracja i parametryzacja usługi umożliwia wykonywanie analiz w ramach wielu kanałów, tj. profilu technicznego (urządzenie, sesja, adres IP, geolokalizacja), profilu transakcyjnego bankowości internetowej (System Usług SGB) i mobilnej (SGB Mobile).

Elastyczność tego rozwiązania umożliwia parametryzację silnika analitycznego na poziomie banku, produktu, grupy klientów lub pojedynczej karty. Cały proces obsługi realizowany jest przez SGB-Bank SA i nie wymaga zaangażowania po stronie banku spółdzielczego. Klienci banków SGB otrzymują dostęp do usługi Call Center czynnej w trybie 24h.

– To jeszcze jeden przykład efektywności współpracy w ramach Zrzeszenia SGB, którą tak mocno akcentowaliśmy w naszej strategii rozwoju na lata 2022-2024 – ocenia Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku odpowiedzialny za sektor IT. – Celem jest satysfakcja klienta, bezpieczeństwo transakcji, istotne z perspektywy zarówno klienta, jak i samego banku. Stawiamy też na partnerską kooperację wewnątrz Zrzeszenia, która zdejmuje z banków spółdzielczych część obowiązków i kosztów i oddaje działania informatyczne i operacyjne w ręce specjalistów z SGB-Banku SA. Przygotowaliśmy ważne i bardzo potrzebne narzędzie, które już wkrótce będzie dobrze służyło klientom SGB.

Mamy możliwość wdrożenia szybkiej i elastycznej reakcji na nowo pojawiające się metody i trendy fraudowe – podkreśla Daniel Krzywiec, dyrektor Departamentu Cyberbezpieczeństwa w SGB-Banku SA:

– Nowe rozwiązanie zwiększa bezpieczeństwo transakcji kartowych, przyczyniając się do redukcji potencjalnych strat finansowych klientów Banków Spółdzielczych SGB. W ramach usługi automatyzowaliśmy cały proces obsługi alertów. Wdrożone rozwiązanie pozwala na identyfikację nietypowych transakcji i podejrzanych aktywności. Usługa FDS integruje wszystkie działania klienta w jednym rozwiązaniu i umożliwia analizę aktywności w pełnym profilu transakcyjnym klienta (bankowość internetowa, mobilna oraz karty płatnicze).

Usługa monitorowania transakcji kartowych dostępna jest we wszystkich Bankach Spółdzielczych SGB.

 

 

Dlaczego przedsiębiorcy wybierają  Banki Spółdzielcze SGB? – wystartowała kolejna kampania SGB – 28.03.2024 r.

Od dwóch lat Banki Spółdzielcze SGB przekonują klientów, że „dobrze dbać o siebie nawzajem”. Rok temu działania wizerunkowe połączone były z możliwością wygrania nagród w loterii. Tym razem nowa kampania SGB dotyczy klientów firmowych, którzy w Bankach Spółdzielczych SGB mają partnera profesjonalnego, zaufanego i takiego, którego się po prostu lubi.

Nowa kampania, która została zrealizowana razem z agencją reklamową GPD Agency oraz GPD Studio, potrwa do końca czerwca. Spot – w pełnej 30’’ wersji, skrót 15’’ oraz trzy skróty internetowe 6’’ – można zobaczyć w telewizji (TVP i TVN), internecie, TVP VOD, TVN Player i Polsat Box. Reżyserem jest, tak jak w poprzednich latach, Łukasz Korczak.

W spotach reklamowych znana z wcześniejszych kampanii dziennikarka spotyka się tym razem z przedsiębiorcami. Na zadane przez nią pytanie: „Dlaczego przedsiębiorcy wybierają Banki Spółdzielcze SGB” odpowiadają bohaterowie spotu, którzy cenią je za to, że znają potrzeby lokalnych przedsiębiorców, wpierają inwestycje blisko i daleko oraz mają doradców na których mogą liczyć.

Film można obejrzeć na oficjalnym kanale SGB na YouTube: https://youtu.be/Q4uvpwzXN-4

– Kampania dla przedsiębiorców pokazuje, jak ważni dla nas są ludzie i relacje, które budujemy w lokalnych społecznościach, ale też biznes, który wspieramy. Zgodnie z hasłem: „Dobrze dbać o siebie nawzajem” – zaznacza Ewelina Ignaczak, dyrektorka Biura Marketingu i Komunikacji w SGB-Banku. – Właśnie z uwagi na to jak ważne są dla nas relacje, doceniamy to, że kolejny projekt udaje nam się realizować z tym samym zespołem. Bo dobre relacje to dobre zrozumienie i ogromny komfort pracy. Bo że też świetne efekty, to już Państwo zobaczą sami – dodaje.

Do zadań GPD należały m.in. produkcja i postprodukcja spotu oraz sesja foto. Do stworzenia spotu wykorzystano najnowocześniejsze narzędzia AI.

Więcej informacji na stronie takaroznica.sgb.pl.

 

 

SGB pionierem w zastosowaniu instrumentu kapitałowego AT1! – 4.01.2024 r.

SGB-Bank SA – jako pierwszy bank w Polsce – zastosował nowy instrument kapitałowy AT1, który za zgodą Komisji Nadzoru Finansowego pozwolił na wzmocnienie funduszy własnych oraz wzrost wskaźnika dźwigni finansowej i MREL-TEM (minimalnego poziomu funduszy własnych i zobowiązań kwalifikowalnych)

W inicjatywę wykorzystania instrumentów AT1 zaangażowały się 164 banki spółdzielcze, co stanowi 94% Grupy SGB. Przepisy umożliwiające zastosowanie instrumentów AT1 w Polsce weszły w życie z dniem 1 października 2023 roku.

– Po raz kolejny udowodniliśmy, że solidarne działania przynoszą wymierne efekty – ocenia Przemysław Pilarski, przewodniczący Rady Zrzeszenia SGB. – Banki Spółdzielcze SGB różnią się wielkością aktywów i skalą działania, ale razem w tej różnorodności potrafią mówić jednym głosem. Jesteśmy też w stanie wspólnie wypracować kierunki działań  dla dobra SGB-Banku, wzmacniając jego kapitały. Dzięki temu od banku zrzeszającego możemy oczekiwać stałego  dostarczania najlepszych rozwiązań technologicznych, co pomaga  bankom nie tylko w przestrzeni biznesowej ale również wspiera organizację prac w przestrzeni back-office. Wielkie podziękowania dla pracowników UKNF za wsparcie merytoryczne.

Korzyści płynące z zastosowania instrumentów AT1 można oceniać na wielu płaszczyznach. Po pierwsze – jest to instrument oprocentowany, przynoszący korzyści w postaci odsetek. Po drugie – wynagrodzenie z nim związane pozostaje w Grupie SGB, pozwalając jednocześnie na utrzymanie i w dalszej perspektywie – na wzrost skali działalności banku zrzeszającego. Wzrost kapitału Tier I, dzięki zastosowaniu instrumentów AT1, pozwala na wzrost wskaźnika MREL-TEM i wskaźnika dźwigni finansowej SGB-Banku SA.

– Zastosowaliśmy pionierskie rozwiązanie na polskim rynku – podkreśla Jan Grzesiek, przewodniczący Rady Nadzorczej SGB-Banku SA. – To dowód, że w sprawny sposób wykorzystujemy szanse i możliwości, które dają nam regulacje Unii Europejskiej dotyczące bankowości. Mamy nowatorskie, innowacyjne i bezpieczne rozwiązania prawne, które pozwalają na wzrost potencjału ekonomicznego banków spółdzielczych i rozwój banku zrzeszającego, co pozwala oferować klientom nowoczesne produkty.

Sukcesu SGB nie byłoby bez bardzo dobrej współpracy banków, Rady Nadzorczej SGB-Banku, Rady Zrzeszenia SGB oraz KNF, IPS-SGB i kancelarii prawnych.

– Wzajemne zaufanie i partnerskie relacje to recepta na sukces – przyznaje Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku SA. – Dzięki temu zaufaniu – za które serdecznie dziękuję Bankom Spółdzielczym SGB – możemy rozwijać bank zrzeszający i bardzo aktywnie wspierać rozwój bankowości spółdzielczej w całym zrzeszeniu. To doskonała wiadomość na początek roku i potwierdzenie, że warto się starać i na drodze realizacji uzgodnionych z akcjonariuszami celów, wybierać rozwiązania nie tylko te znane i być może historycznie oczywiste, ale te, które najlepiej adresują potrzeby i oczekiwania stron.

Wdrożenie instrumentów AT1 jest pionierskim rozwiązaniem na polskim rynku finansowym.

 

 

 

Archiwalne: