Informacje prasowe 2024 - Spółdzielcza Grupa Bankowa
Serwis używa pliki cookies!

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”.

 Zgadzam się
 Zgadzam się
login teamLider price team notepad menu_toggler wcag_switcher compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Informacje prasowe 2024 - Spółdzielcza Grupa Bankowa

Znajdź swój Bank

Dlaczego przedsiębiorcy wybierają  Banki Spółdzielcze SGB? – wystartowała kolejna kampania SGB – 28.03.2024 r.

Od dwóch lat Banki Spółdzielcze SGB przekonują klientów, że „dobrze dbać o siebie nawzajem”. Rok temu działania wizerunkowe połączone były z możliwością wygrania nagród w loterii. Tym razem nowa kampania SGB dotyczy klientów firmowych, którzy w Bankach Spółdzielczych SGB mają partnera profesjonalnego, zaufanego i takiego, którego się po prostu lubi.

Nowa kampania, która została zrealizowana razem z agencją reklamową GPD Agency oraz GPD Studio, potrwa do końca czerwca. Spot – w pełnej 30’’ wersji, skrót 15’’ oraz trzy skróty internetowe 6’’ – można zobaczyć w telewizji (TVP i TVN), internecie, TVP VOD, TVN Player i Polsat Box. Reżyserem jest, tak jak w poprzednich latach, Łukasz Korczak.

W spotach reklamowych znana z wcześniejszych kampanii dziennikarka spotyka się tym razem z przedsiębiorcami. Na zadane przez nią pytanie: „Dlaczego przedsiębiorcy wybierają Banki Spółdzielcze SGB” odpowiadają bohaterowie spotu, którzy cenią je za to, że znają potrzeby lokalnych przedsiębiorców, wpierają inwestycje blisko i daleko oraz mają doradców na których mogą liczyć.

Film można obejrzeć na oficjalnym kanale SGB na YouTube: https://youtu.be/Q4uvpwzXN-4

– Kampania dla przedsiębiorców pokazuje, jak ważni dla nas są ludzie i relacje, które budujemy w lokalnych społecznościach, ale też biznes, który wspieramy. Zgodnie z hasłem: „Dobrze dbać o siebie nawzajem” – zaznacza Ewelina Ignaczak, dyrektorka Biura Marketingu i Komunikacji w SGB-Banku. – Właśnie z uwagi na to jak ważne są dla nas relacje, doceniamy to, że kolejny projekt udaje nam się realizować z tym samym zespołem. Bo dobre relacje to dobre zrozumienie i ogromny komfort pracy. Bo że też świetne efekty, to już Państwo zobaczą sami – dodaje.

Do zadań GPD należały m.in. produkcja i postprodukcja spotu oraz sesja foto. Do stworzenia spotu wykorzystano najnowocześniejsze narzędzia AI.

Więcej informacji na stronie takaroznica.sgb.pl.

 

 

SGB pionierem w zastosowaniu instrumentu kapitałowego AT1! – 4.01.2024 r.

SGB-Bank SA – jako pierwszy bank w Polsce – zastosował nowy instrument kapitałowy AT1, który za zgodą Komisji Nadzoru Finansowego pozwolił na wzmocnienie funduszy własnych oraz wzrost wskaźnika dźwigni finansowej i MREL-TEM (minimalnego poziomu funduszy własnych i zobowiązań kwalifikowalnych)

W inicjatywę wykorzystania instrumentów AT1 zaangażowały się 164 banki spółdzielcze, co stanowi 94% Grupy SGB. Przepisy umożliwiające zastosowanie instrumentów AT1 w Polsce weszły w życie z dniem 1 października 2023 roku.

– Po raz kolejny udowodniliśmy, że solidarne działania przynoszą wymierne efekty – ocenia Przemysław Pilarski, przewodniczący Rady Zrzeszenia SGB. – Banki Spółdzielcze SGB różnią się wielkością aktywów i skalą działania, ale razem w tej różnorodności potrafią mówić jednym głosem. Jesteśmy też w stanie wspólnie wypracować kierunki działań  dla dobra SGB-Banku, wzmacniając jego kapitały. Dzięki temu od banku zrzeszającego możemy oczekiwać stałego  dostarczania najlepszych rozwiązań technologicznych, co pomaga  bankom nie tylko w przestrzeni biznesowej ale również wspiera organizację prac w przestrzeni back-office. Wielkie podziękowania dla pracowników UKNF za wsparcie merytoryczne.

Korzyści płynące z zastosowania instrumentów AT1 można oceniać na wielu płaszczyznach. Po pierwsze – jest to instrument oprocentowany, przynoszący korzyści w postaci odsetek. Po drugie – wynagrodzenie z nim związane pozostaje w Grupie SGB, pozwalając jednocześnie na utrzymanie i w dalszej perspektywie – na wzrost skali działalności banku zrzeszającego. Wzrost kapitału Tier I, dzięki zastosowaniu instrumentów AT1, pozwala na wzrost wskaźnika MREL-TEM i wskaźnika dźwigni finansowej SGB-Banku SA.

– Zastosowaliśmy pionierskie rozwiązanie na polskim rynku – podkreśla Jan Grzesiek, przewodniczący Rady Nadzorczej SGB-Banku SA. – To dowód, że w sprawny sposób wykorzystujemy szanse i możliwości, które dają nam regulacje Unii Europejskiej dotyczące bankowości. Mamy nowatorskie, innowacyjne i bezpieczne rozwiązania prawne, które pozwalają na wzrost potencjału ekonomicznego banków spółdzielczych i rozwój banku zrzeszającego, co pozwala oferować klientom nowoczesne produkty.

Sukcesu SGB nie byłoby bez bardzo dobrej współpracy banków, Rady Nadzorczej SGB-Banku, Rady Zrzeszenia SGB oraz KNF, IPS-SGB i kancelarii prawnych.

– Wzajemne zaufanie i partnerskie relacje to recepta na sukces – przyznaje Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku SA. – Dzięki temu zaufaniu – za które serdecznie dziękuję Bankom Spółdzielczym SGB – możemy rozwijać bank zrzeszający i bardzo aktywnie wspierać rozwój bankowości spółdzielczej w całym zrzeszeniu. To doskonała wiadomość na początek roku i potwierdzenie, że warto się starać i na drodze realizacji uzgodnionych z akcjonariuszami celów, wybierać rozwiązania nie tylko te znane i być może historycznie oczywiste, ale te, które najlepiej adresują potrzeby i oczekiwania stron.

Wdrożenie instrumentów AT1 jest pionierskim rozwiązaniem na polskim rynku finansowym.

 

 

 

Archiwalne: