Karty - Spółdzielcza Grupa Bankowa
Serwis używa pliki cookies!

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”.

 Zgadzam się
 Zgadzam się
login teamLider price team notepad menu_toggler wcag_switcher compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Karty - Spółdzielcza Grupa Bankowa

Znajdź swój Bank

Zamów kartę w aplikacji lub bankowości internetowej

Teraz z każdego miejsca możesz zamówić kartę debetową – wystarczy smartfon z aplikacją SGB Mobile lub Nasz Bank!

Kartę zamówisz też w bankowości internetowej SGB24.

To proste:

  • Zamów wybraną kartę w aplikacji lub bankowości internetowej SGB24.
  • Dodaj ją do portfela cyfrowego Google Pay lub Apple Pay.
  • Płać mobilnie, nie czekaj na plastik!

Karta działa po maksymalnie 1 godzinie od zamówienia.

Szczegółowe warunki znajdziesz w taryfie prowizji i opłat.

Dowiedz się więcej:

 

Zobacz w których Bankach Spółdzielczych SGB możesz zamówić kartę Visa/Mastercard Mobile oraz z jakiej aplikacji lub bankowości internetowej skorzystać:

LISTA BANKÓW, KTÓRE OFERUJĄ TE KARTY
Zamów kartę w aplikacji lub bankowości internetowej

Karty debetowe

Twoja karta do codziennych zakupów wydawana do konta (rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego w PLN)

Płacisz nią kiedy chcesz – w sklepach stacjonarnych i w internecie, w Polsce i za granicą.

Kartą możesz:

  • płacić mobilnie telefonem, zegarkiem lub opaską

Dodaj kartę do cyfrowego portfela Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay lub Xiaomi Pay i zobacz jakie to proste▶️

Więcej na stronie www.sgb.pl/mobilne

  • szybko i wygodnie płacić zbliżeniowo – do 100 zł bez podawania PIN-u

Czasem PIN również może być jednak wymagany, kiedy płacisz zbliżeniowo mniej niż 100 zł.

Pamiętaj, karta jest bezpieczna!
oprócz obecnego limitu pojedynczej płatności zbliżeniowej bez PIN-u (100 zł), obowiązuje dodatkowo łączny dzienny limit płatności bez PIN-u (300 zł),
kiedy wartość kolejnego zakupu zbliżeniowo bez PIN-u danego dnia powoduje przekroczenie łącznego limitu 300 zł, otrzymasz prośbę o podanie PIN-u – niezależnie od kwoty tej płatności

  • płacić bezpieczne w Internecie

Dzięki bezpłatnej usłudze 3D-Secure.

  • zarządzać w aplikacji SGB Mobile

SGB Mobile to usługa bankowości mobilnej dla klientów indywidualnych oraz firm oferowana przez SGB-Bank S.A. oraz wybrane banki spółdzielcze SGB. Szczegóły oferty, w tym informacje o opłatach i prowizjach za korzystanie z produktów i usług w ramach bankowości mobilnej, wymagania techniczne, zakres funkcjonalności, kategorie użytkowników aplikacji mobilnej, regulamin korzystania z aplikacji mobilnej SGB Mobile oraz lista banków spółdzielczych SGB oferujących możliwość korzystania z aplikacji SGB Mobile dostępne są na stronie www.sgb.pl/sgbmobile.

  • wypłacać gotówkę z bankomatu oraz podczas płatności kartą za zakupy

W sklepach oznaczonych znakiem cashback/Płać kartą i wypłacaj.

Dodatkowe korzyści

  • Kontrola wydatków w bankowości internetowej i mobilnej.
  • Mastercard Bezcenne Chwile – zbierasz punkty za codzienne zakupy kartą w sklepach stacjonarnych i internetowych, a następnie wymieniasz je na nagrody. Więcej informacji na temat programu znajdziesz na Mastercard Bezcenne Chwile.

Pamiętaj, że do programu Bezcenne Chwile należy się zarejestrować. Rejestracja jest możliwa także w aplikacji SGB Mobile.

Pamiętaj

  • W razie utraty karty należy ją natychmiast zastrzec. Zrób to przez bankowość internetową lub aplikację, albo zadzwoń na bezpłatną Infolinię SGB.
  • Zasady naliczania opłat i prowizji oraz ich wysokość znajdziesz w dokumencie Taryfy Opłat i Prowizji danego banku.
Placówki
Karty debetowe

Karta prepaid

Karta, z której można korzystać po wpłaceniu lub przelaniu środków na jej rachunek (karta przedpłacona)

Można nią płacić w sklepach stacjonarnych i w internecie, zarówno w Polsce, jak i za granicą, oraz wypłacać gotówkę w bankomacie.

Kartą możesz:

  • szybko i wygodnie płacić zbliżeniowo – do 100 zł bez podawania PIN-u

Czasem PIN również może być jednak wymagany, kiedy płacisz zbliżeniowo mniej niż 100 zł.

Pamiętaj, karta jest bezpieczna!
oprócz obecnego limitu pojedynczej płatności zbliżeniowej bez PIN-u (100 zł), obowiązuje dodatkowo łączny dzienny limit płatności bez PIN-u (300 zł)
kiedy wartość kolejnego zakupu zbliżeniowo bez PIN-u danego dnia powoduje przekroczenie łącznego limitu 300 zł, otrzymasz prośbę o podanie PIN-u – niezależnie od kwoty tej płatności
operacje kartą mogą być wykonywane do wysokości kwoty dostępnej na rachunku karty (każda karta funkcjonuje w oparciu o odrębny rachunek karty) z zastrzeżeniem dziennych kwotowych i ilościowych limitów transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki.

  • płacić bezpieczne w Internecie

Dzięki bezpłatnej usłudze 3D-Secure.

  • zarządzać w aplikacji SGB Mobile

SGB Mobile to usługa bankowości mobilnej dla klientów indywidualnych oraz firm oferowana przez SGB-Bank S.A. oraz wybrane banki spółdzielcze SGB. Szczegóły oferty, w tym informacje o opłatach i prowizjach za korzystanie z produktów i usług w ramach bankowości mobilnej, wymagania techniczne, zakres funkcjonalności, kategorie użytkowników aplikacji mobilnej, regulamin korzystania z aplikacji mobilnej SGB Mobile oraz lista banków spółdzielczych SGB oferujących możliwość korzystania z aplikacji SGB Mobile dostępne są na stronie www.sgb.pl/sgbmobile

  • wypłacać gotówkę z bankomatu

Dodatkowe korzyści

  • Kontrola wydatków w bankowości internetowej i mobilnej.
  • Użytkownikiem karty może być osoba fizyczna, która ukończyła 7 lat.
  • Wszelkie dyspozycje dotyczące karty wydanej osobie fizycznej, będącej małoletnim pomiędzy 7 a 13 rokiem życia, składane są wyłącznie przez rodzica lub opiekuna prawnego.
  • Małoletni w wieku 7-13 może dokonywać transakcji kartą przedpłaconą wyłącznie do wysokości ustalonych limitów.
  • Małoletni w wieku 13+ może dokonywać transakcji kartą przedpłaconą w granicach czynności zwykłego zarządu, o ile przedstawiciel ustawowy małoletniego nie złoży sprzeciwu; szczegółowe zasady określa Regulamin funkcjonowania kart przedpłaconych dla klientów indywidualnych.
  • Posiadacz rachunku może nabyć kartę dla siebie lub w celu przekazania innej osobie, która będzie użytkownikiem karty.
  • Szczegółowe zasady dysponowania środkami pieniężnymi zgromadzonymi na rachunku:
    • użytkownika karty będącego małoletnim, który nie ukończył 13 roku życia,
    • użytkownika karty będącego małoletnim, który ukończył 13 rok życia,

określa Regulamin funkcjonowania kart przedpłaconych dla klientów indywidualnych.

Pamiętaj

  • W razie utraty karty należy ją natychmiast zastrzec. W tym celu zadzwoń na bezpłatną Infolinię SGB.
  • Zasady naliczania opłat i prowizji oraz ich wysokość znajdziesz w dokumencie Taryfy Opłat i Prowizji danego banku.
Placówki
Karta prepaid

Karta kredytowa

Potrzebujesz dodatkowych pieniędzy na niespodziewane wydatki lub codzienne zakupy?

Sprawdź szczegóły karty kredytowej Mastercard, Visa lub Mastercard Gold.

  • Płacisz kartą kiedy chcesz – w sklepach stacjonarnych i w internecie, w Polsce i za granicą.
  • Masz nieograniczony dostęp do pieniędzy w ramach ustalonego w umowie limitu kredytu, z zastrzeżeniem dziennych kwotowych i ilościowych limitów transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki.
  • Limit kredytowy przyznajemy na podstawie zweryfikowanych danych z wniosku. Jego wysokość jest uzależniona od oceny zdolności kredytowej, którą przygotowujemy.
  • Okres bezodsetkowy trwa nawet do 54 dni (dotyczy to wyłącznie transakcji kartą, a jego warunkiem jest spłata całego zadłużenia w terminie).
  • Spłacasz zadłużenie kiedy i jak chcesz – jednorazowo lub w dowolnych ratach. Pamiętaj, że każda spłata zadłużenia podwyższa limit Twoich środków na koncie do wysokości ustalonego w umowie limitu kredytu.
  • Możesz wydać kartę dodatkową dla wskazanej przez Ciebie osoby powyżej 13 roku życia.

Kartą możesz:

  • płacić mobilnie telefonem, zegarkiem lub opaską

Dodaj kartę do cyfrowego portfela Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay lub Xiaomi Pay i zobacz jakie to proste! ▶️

Więcej na www.sgb.pl/mobilne

  • szybko i wygodnie płacić zbliżeniowo – do 100 zł bez podawania PIN-u

Czasem PIN również może być jednak wymagany, kiedy płacisz zbliżeniowo mniej niż 100 zł.

Pamiętaj!
oprócz obecnego limitu pojedynczej płatności zbliżeniowej bez PIN-u (100 zł), obowiązuje dodatkowo łączny dzienny limit płatności bez PIN-u (300 zł),
kiedy wartość kolejnego zakupu zbliżeniowo bez PIN-u danego dnia powoduje przekroczenie łącznego limitu 300 zł, otrzymasz prośbę o podanie PIN-u – niezależnie od kwoty tej płatności

  • płacić bezpiecznie w internecie

Dzięki bezpłatnej usłudze 3D Secure.

  • zarządzać kartą w aplikacji SGB Mobile

SGB Mobile to usługa bankowości mobilnej dla klientów indywidualnych oraz firm oferowana przez SGB Bank S.A. oraz wybrane banki spółdzielcze SGB. Szczegóły oferty, w tym informacje o opłatach i prowizjach za korzystanie z produktów i usług w ramach  bankowości mobilnej, wymagania techniczne, zakres funkcjonalności, kategorie użytkowników aplikacji mobilnej, regulamin korzystania z aplikacji mobilnej SGB Mobile oraz lista banków spółdzielczych SGB oferujących możliwość korzystania z aplikacji SGB Mobile dostępne są na stronie www.sgb.pl/sgbmobile.

  • w razie potrzeby wypłacić gotówkę z bankomatu.

Pamiętaj! Za wypłatę gotówki w bankomacie bank może naliczyć odsetki.

Dodatkowe korzyści

  • Kontrola wydatków w bankowości internetowej i mobilnej.
  • Mastercard Bezcenne Chwile – zbierasz punkty za codzienne zakupy kartą w sklepach stacjonarnych i internetowych, a następnie wymieniasz je na nagrody. Więcej informacji na temat programu znajdziesz na Mastercard Bezcenne Chwile.

Pamiętaj, że do programu Bezcenne Chwile należy się zarejestrować. Rejestracja jest możliwa także w aplikacji SGB Mobile.

Jak działa karta

  • Karta rozliczana jest w miesięcznych cyklach, tzw. okresach rozliczeniowych.
  • Po zakończeniu każdego okresu rozliczeniowego bank generuje wyciąg, czyli zestawienie wszystkich dokonanych i rozliczonych transakcji w tym cyklu.
  • Na zestawieniu wskazana jest termin, w jakim należy spłacić zadłużenie. Możesz spłacić całość zadłużenia lub jego część. Minimalna wysokość spłaty wykorzystanego limitu to 5%, min. 50 złotych.
  • Jeśli jednorazowo spłacisz całość zadłużenia w terminie, nie zapłacisz żadnych odsetek od transakcji bezgotówkowych.

Pamiętaj

  • W razie utraty karty należy ją natychmiast zastrzec. Zrób to przez bankowość internetową lub aplikację, albo zadzwoń na bezpłatną Infolinię SGB.
  • Zasady naliczania opłat i prowizji oraz ich wysokość znajdziesz w dokumencie Taryfy Opłat i Prowizji danego banku.
  • Decyzja kredytowa uzależniona jest od wyniku indywidualnego badania Twojej zdolności kredytowej oraz dokonanej oceny ryzyka kredytowego przez bank.
Placówki
Karta kredytowa

Karta walutowa

Karta walutowa w EUR, USD lub GBP jest powiązana z oszczędnościowym rachunkiem walutowym prowadzonym w tej samej walucie

Płacisz kartą kiedy chcesz – w sklepach stacjonarnych i w Internecie, w Polsce i za granicą.

Płacąc i wypłacając kartą walutową w walucie rachunku, nie ponosisz kosztów związanych z przewalutowaniem transakcji.

Kartą możesz:

  • płacić mobilnie telefonem, zegarkiem lub opaską

Dodaj kartę do cyfrowego portfela Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay lub Xiaomi Pay i zobacz jakie to proste! ▶️

Więcej na www.sgb.pl/mobilne

  • szybko i wygodnie płacić zbliżeniowo – do 100 zł bez podawania PIN-u

Czasem PIN również może być jednak wymagany, kiedy płacisz zbliżeniowo mniej niż 100 zł.

Pamiętaj, karta jest bezpieczna!
oprócz obecnego limitu pojedynczej płatności zbliżeniowej bez PIN-u (100 zł), obowiązuje dodatkowo łączny dzienny limit płatności bez PIN-u (300 zł),
kiedy wartość kolejnego zakupu zbliżeniowo bez PIN-u danego dnia powoduje przekroczenie łącznego limitu 300 zł, otrzymasz prośbę o podanie PIN-u – niezależnie od kwoty tej płatności.

  • płacić bezpieczne w Internecie

Dzięki bezpłatnej usłudze 3D-Secure

  • zarządzać kartą w aplikacji SGB Mobile

SGB Mobile to usługa bankowości mobilnej dla klientów indywidualnych oraz firm oferowana   przez SGB-Bank S.A. oraz wybrane banki spółdzielcze SGB. Szczegóły oferty, w tym informacje o opłatach i prowizjach za korzystanie z produktów i usług w ramach bankowości mobilnej, wymagania techniczne, zakres funkcjonalności, kategorie użytkowników aplikacji mobilnej, regulamin korzystania z aplikacji mobilnej SGB Mobile oraz lista banków spółdzielczych SGB oferujących możliwość korzystania z aplikacji SGB Mobile dostępne są na stronie www.sgb.pl/sgbmobile.

  • wypłacać gotówkę z bankomatu oraz podczas płatności kartą za zakupy

W sklepach oznaczonych znakiem cash back/Płać kartą i wypłacaj

Dodatkowe korzyści

  • Kontrola wydatków w bankowości internetowej i mobilnej.
  • Mastercard Bezcenne Chwile – zbierasz punkty za codzienne zakupy kartą w sklepach stacjonarnych i internetowych, a następnie wymieniasz je na nagrody. Więcej informacji na temat programu znajdziesz na Mastercard Bezcenne Chwile.

Pamiętaj, że do programu Bezcenne Chwile należy się zarejestrować. Rejestracja jest możliwa także w aplikacji SGB Mobile.

Pamiętaj

  • W razie utraty karty należy ją natychmiast zastrzec. Zrób to przez bankowość internetową lub aplikację mobilną, albo zadzwoń na bezpłatną Infolinię SGB.
  • Zasady naliczania opłat i prowizji oraz ich wysokość znajdziesz w dokumencie Taryfy Opłat i Prowizji danego banku.
Placówki
Karta walutowa

Karta kibica KKS Lech Poznań

15 grudnia 2020 r. wycofujemy z naszej oferty kartę kibica Mastercard SGB-KKS Lech Poznań

Co warto wiedzieć? 

  • Z kart kibica Mastercard SGB KKS Lech Poznań, które są w obiegu, możesz korzystać przez cały okres ich ważności (data ważności wskazana na karcie). Do tego czasu możesz też korzystać z ich funkcji stadionowej.
  • Karty kibica Mastercard KKS Lech Poznań będziemy wznawiać jako zwykłe karty Mastercard zbliżeniowe, ale z nowym numerem karty oraz nowym numerem PIN. Jeśli do tego samego rachunku masz już kartę Mastercard zbliżeniową, nie będziemy wznawiać Twojej karty kibica.
  • Jeśli zamówisz duplikat karty kibica Mastercard KKS Lech Poznań po 14 grudnia 2020 r., Twoja karta zostanie wydana jako zwykła karta Mastercard zbliżeniowa bez funkcji stadionowej.
  • Od 15 grudnia 2020 r. nie wydajemy karty kibica także w miejsce karty zastrzeżonej.
  • Od 15 grudnia 2020 r. nie skorzystasz ze zniżek dla posiadaczy karty kibica.

Jeśli zgubisz kartę lub zostanie ona skradziona, możesz ją zastrzec:

Karta kibica Unia Leszno

Mistrzowska karta Mastercard Unia Leszno

Debetowa karta płatnicza Mastercard Unia Leszno wydawana do konta osobistego to wyjątkowa propozycja dla każdego kibica i sympatyka klubu Unia Leszno.

Wykorzystaj możliwości swojej karty:

Kupuj klubowe gadżety z rabatami:

Możesz skorzystać z 15% rabatu na zakupy gadżetów w sklepie klubowym w Galerii Leszno.

Warunkiem otrzymania zniżki jest płatność Twoją debetową kartą płatniczą SGB z wizerunkiem klubu.

Rabat obowiązuje przez cały okres ważności karty. Pamiętaj, że zniżka nie obejmuje zakupu biletów i karnetu.

Jak otrzymać kartę?

O szczegóły zapytaj doradcę w Twoim Banku Spółdzielczym.

Lista Banków Spółdzielczych SGB, które oferują kartę debetową Mastercard Unia Leszno:

Placówki
Karta kibica Unia Leszno

3D Secure

Bezpieczne płatności w internecie z usługą 3D Secure

Co to jest usługa 3D Secure?

Usługa 3D Secure to dodatkowe, darmowe zabezpieczenie płatności kartą w internecie.

Jak działa usługa 3D Secure?

Jeśli płacisz kartą płatniczą w sklepie internetowym, który obsługuje 3D Secure, wymagane może być dodatkowe potwierdzenie transakcji.

Zakupy kartą w internecie z usługą 3D Secure potwierdzisz na dwa sposoby. Poznaj i wybierz najwygodniejszy dla siebie:

Odpowiedź na pytanie weryfikacyjne ustalisz w placówce Twojego Banku lub poprzez bezpłatną infolinię pod numerem 800 888 888 lub 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora). Infolinia dostępna jest przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.

Wpisując odpowiedź na pytanie weryfikacyjne pamiętaj, że musi być zgodna z tym co zostało podane w Banku lub na Infolinii. Koniecznie zachowaj odpowiednią wielkość liter i prawidłowo wpisz wszystkie znaki polskie i specjalne.

Pamiętaj, że jeśli żadna ze wskazanych metod potwierdzania transakcji nie została przez Ciebie wybrana, nie zapłacisz kartą w internecie z użyciem metody 3D Secure.

Aktywacja usługi 3D Secure

Usługa jest automatycznie włączana przy aktywacji karty.

Jak przebiega transakcja z usługą 3D Secure?

  • Wejdź na stronę sklepu obsługującego płatności 3D Secure – oznaczoną symbolami poniżej:

  • Wybierz płatność kartą i podaj jej dane:

  1. Numer karty
  2. Imię i Nazwisko
  3. Datę ważności
  4. Kod CVV2/CVC2, który znajdziesz na odwrocie karty, obok paska do podpisu
  • Sprawdź poprawność danych

  • Potwierdź hasłem 3D Secure

Płatności kartą w internecie możesz potwierdzić w aplikacji mobilnej SGB Mobile lub poprzez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne i podanie hasła 3D Secure (kodu SMS).

Pamiętaj, że nie zawsze płatności kartą w sklepach internetowych będą wymagały dodatkowej weryfikacji w usłudze 3D Secure – zależy to od sklepu internetowego.

Zablokowanie usługi 3D Secure

Jeśli 3 razy podasz błędną odpowiedź na pytanie weryfikacyjne lub błędne hasło 3D Secure, usługa zostanie zablokowana do końca dnia. Automatycznie o godzinie 00:00 dnia następnego usługa zostanie odblokowana i kolejne płatności będą możliwe.

Jak odblokować usługę 3D Secure?

Jeśli nie udaje Ci się zapłacić kartą w sklepach internetowych, które obsługują usługę 3D Secure, skontaktuj się z nami. Zadzwoń pod bezpłatną infolinię 800 888 888 lub pod numer 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora). Infolinia dostępna jest przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.

Karty obsługiwane w usłudze 3D Secure

Karty dla klientów indywidualnych, za wyjątkiem kart przedpłaconych  – transakcje potwierdzasz odpowiedzią na pytanie weryfikacyjne i hasłem 3D Secure (kodem SMS) lub w aplikacji mobilnej SGB Mobile.

Transakcje kartami przedpłaconymi potwierdzasz jedynie odpowiedzią na pytanie weryfikacyjne i hasłem 3D Secure (kodem SMS).

Dowiedz się więcej:

Pytania i odpowiedzi dot. płatności kartą z usługą 3D Secure. 

Placówki
3D Secure

Cashback

Wypłacaj gotówkę przy płatności kartą za zakupy

Co to jest usługa cashback?

Dzięki usłudze cashback – płać kartą i wypłacaj możesz wypłacać gotówkę podczas płatności kartą za zakupy w sklepach, supermarketach czy na stacjach benzynowych oznaczonych logo:

Dla kogo?

Usługa cashback jest dostępna na terenie kraju dla klientów indywidualnych i instytucjonalnych, którzy posiadają karty debetowe wydane do kont w PLN.

Jednorazowo możesz wypłacić:

  • do 1000 zł dla kart Visa i Mastercard.

Limity wyznaczane są przez organizacje płatnicze.

Jak działa usługa cashback?

  • zrób zakupy w sklepie z logo usługi cashback,
  • przed dokonaniem płatności poinformuj sprzedawcę o chęci wypłaty gotówki,

  • potwierdź transakcję PIN-em,

  • odbierz gotówkę.

 

Rachunek, do którego przypisana jest Twoja karta, zostanie obciążony w momencie realizowania płatności. Pamiętaj, że za wypłatę cashback Bank może naliczyć opłatę zgodną z taryfą prowizji i opłat.

Placówki
Cashback

Chargeback

Korzystaj z usługi chargeback – jeśli chcesz złożyć reklamację dla płatności kartą.

Co to jest usługa chargeback?

Gdy płacisz kartą, Twoje zakupy są dodatkowo chronione. Możesz otrzymać zwrot pieniędzy z transakcji, która nie została zrealizowana lub była zrealizowana nieprawidłowo.

Chargeback zabezpiecza zakupy online i w sklepach stacjonarnych oraz płatności za usługi. Dotyczy tylko kart płatniczych – nie skorzystasz z niego, kiedy płacisz gotówką czy przelewem.

Chargeback jest realizowany bezpłatnie, na wniosek użytkownika karty, przez organizacje płatnicze Visa i Mastercard na zasadach i w terminach przez nie wskazanych.

Kiedy możesz złożyć reklamację w ramach chargebacku?

  • Zamówiony towar nie został dostarczony lub zamówiona usługa nie została wykonana (np. bankructwo linii lotniczych lub biura podróży, nieuczciwy kontrahent).
  • Otrzymany towar jest uszkodzony lub niezgodny z opisem.
  • Towar został przez Ciebie zwrócony, ale sprzedawca nie zwrócił pieniędzy.

Jak skorzystać z chargebacku?

Z usługi możesz skorzystać, jeżeli nie udało Ci się odzyskać pieniędzy bezpośrednio u sprzedawcy. W pierwszej kolejności skontaktuj się więc z usługodawcą lub sklepem.

Jeśli nie uda Ci się samodzielnie wyjaśnić sprawy – pomożemy odzyskać pieniądze. Skontaktuj się z nami. Przyjdź do swojego banku i złóż wniosek o zwrot środków.

Więcej informacji znajdziesz na stronie: www.sgb.pl/bank-sgb/reklamacje w części dotyczącej usługi chargeback.

 

Placówki
Chargeback

Informacja o marżach walutowych

Tabela prezentuje wyliczenia dotyczące różnicy pomiędzy kursem walutowym stosowanym przez Bank do rozliczenia transakcji z uwzględnieniem opłaty za przewalutowanie pobieranej przez Bank określonej w Taryfie prowizji i opłat a najbardziej aktualnym kursem referencyjnym wymiany euro ogłaszanym przez Europejski Bank Centralny, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 924/2009 z dnia 16 września 2009 r. w sprawie płatności transgranicznych we Wspólnocie oraz uchylającego rozporządzenie (WE) nr 2560/2001.
W Tabeli zastosowano najbardziej aktualne kursy podane przez organizacje płatnicze Visa i Mastercard, Europejski Bank Centralny oraz kursy Banku. Ostateczna wysokość marży uzależniona jest od momentu wpływu transakcji do rozliczenia przez Bank.

Zasady przewalutowania transakcji realizowanych kartami płatniczymi w walutach obcych oraz wysokość opłat i prowizji pobieranych przez Bank z tego tytułu określone są odpowiednio w regulaminie dotyczącym poszczególnych kart płatniczych oraz obowiązującej Taryfie prowizji i opłat.

Marże walutowe dla kart płatniczych:

PORÓWNANIE KURSÓW
Waluta transakcjiKarta MASTERCARD w walucieVISA
PLNEURGBPUSDPLN
Euro2.68%0%0.37%0.29%2.62%
Złoty Polski0%0.21%0.57%0.48%0%
Forint Węgierski2.88%0.74%0.43%0.69%2.71%
Frank Szwajcarski2.52%0.1%0.1%0.13%2.41%
Funt Brytyjski2.64%0.18%0%0.25%2.63%
Korona Duńska2.66%0.02%0.21%0.27%2.63%
Korona Islandzka2.61%0.3%0.34%0.14%1.95%
Korona Norweska3.1%0.52%0.73%0.69%3.53%
Korona Szwedzka2.86%0.31%0.33%0.45%3.32%
Lej Rumuński2.78%0.48%0.46%0.38%2.79%
Lew Bułgarski2.47%0%0.16%0.08%2.62%
Korona Czeska2.78%0.17%0.46%0.4%2.86%

Tabela DCC:

PORÓWNANIE KURSÓW
Waluta transakcjiDCC
Kurs waluty w bankomacieMarża
Euro1 PLN = 0,2452 EUR10.81%
Złoty Polski1 PLN = 1 PLN0%
Forint Węgierski1 PLN = 90,9091 HUF10.64%
Frank Szwajcarski1 PLN = 0,2374 CHF10.82%
Funt Brytyjski1 PLN = 0,2117 GBP10.26%
Korona Duńska1 PLN = 1,8262 DKK10.81%
Korona Islandzka1 PLN = 36,6972 ISK11.08%
Korona Norweska1 PLN = 2,9155 NOK10.57%
Korona Szwedzka1 PLN = 2,8523 SEK11.18%
Lej Rumuński1 PLN = 1,2168 RON10.89%
Lew Bułgarski1 PLN = 0,4795 BGN10.82%
Korona Czeska1 PLN = 5,8106 CZK10.85%

 


Od 19 kwietnia 2021 r. powiadamiamy użytkowników kart SGB o marży za przewalutowanie transakcji dla płatności kartami na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego w walucie EOG (innej niż waluta karty).  Informacyjny SMS dostaniesz na numer telefonu komórkowego, który podałeś w Banku. Z usługi możesz zrezygnować lub aktywować ją ponownie w najbliższej placówce Twojego Banku.

Wymóg wynika z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego Rady (UE) 2019/518 z 19 marca 2019 r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 924/2009 w odniesieniu do niektórych opłat za płatności transgraniczne w Unii i opłat za przeliczenie waluty.

Kontakt z doradcą

Przesyłając formularz kontaktowy wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach obsługi niniejszego zgłoszenia przez SGB-Bank S.A. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Szarych Szeregów 23a, 60-462 Poznań zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. tzw. ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych, dalej: RODO).

Przesyłając formularz kontaktowy wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach obsługi niniejszego zgłoszenia przez Bank Spółdzielczy (wybrany przeze mnie z powyższej listy) zgodnie z RODO.

Ponadto wyrażam zgodę:

1 na wysyłanie przez SGB-Bank S.A. na mój adres poczty elektronicznej korespondencji mailowej w celu udzielenia odpowiedzi na wysłaną przeze mnie wiadomość

1 na wysyłanie przez Bank Spółdzielczy (wybrany przeze mnie z powyższej listy) na mój adres poczty elektronicznej korespondencji mailowej w celu udzielenia odpowiedzi na wysłaną przeze mnie wiadomość

2 na używanie przez SGB-Bank S.A. mojego numeru telefonu do kontaktów z automatycznych systemów wywołujących w celu udzielenia odpowiedzi na wysłaną przeze mnie wiadomość

2 na używanie przez Bank Spółdzielczy (wybrany przeze mnie z powyższej listy) mojego numeru telefonu do kontaktów z automatycznych systemów wywołujących w celu udzielenia odpowiedzi na wysłaną przeze mnie wiadomość

1 - zgoda obowiązkowa przy podaniu adresu email, 2 - zgoda obowiązkowa przy podaniu numeru telefonu

Prosimy o zaznaczenie pola poprzez wstawienie znaku „✓”. Zaznaczenie pola oznacza udzielenie zgody. Brak zaznaczenia jakiegokolwiek pola oznacza nieudzielenie zgody. Wyrażenie zgody jest dobrowolne.
Ma Pan/Pani prawo do cofnięcia każdej z powyżej udzielonych zgód w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Wycofanie zgody jest bezpłatne.

 


INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA PANA/PANI DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ SGB-BANK W ZWIĄZKU Z UDZIELENIEM ODPOWIEDZI NA PANA/PANI PYTANIE

    1. [dane administratora danych] SGB-Bank S.A. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Szarych Szeregów 23a, 60-462 Poznań (dalej: SGB-Bank) informuje, że jest administratorem Pana/Pani danych osobowych.
    2. [cele i podstawy przetwarzania danych] Pana/Pani dane osobowe są przetwarzane przez SGB-Bank za Pana/Pani zgodą wyrażoną w celach każdorazowo wskazanych w klauzuli zgody, np. w celu przesyłania kontaktów mailowych lub kontaktów telefonicznych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania odpowiedzi od SGB-Banku na przesłane przez Pana/Panią wiadomości.
    3. [odbiorcy danych] SGB-Bank może ujawnić Pana/Pani dane osobowe podmiotom świadczącym na rzecz SGB-Banku usługi prawne i serwisowe.
    4. [okres przechowywania danych] Pana/Pani dane będą przetwarzane doraźnie do chwili przekazania Panu/pani odpowiedzi na przesłaną wiadomość np. dot. informacji o produktach i usługach SGB-Banku. Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane do czasu cofnięcia przez Pana/Panią zgody. SGB-Bank pozostawi jednak imię, nazwisko – wyłącznie dla uniknięcia ponownego wykorzystania danych osoby w celach objętych cofniętą zgodą.
    5. [katalog Pana/Pani praw] W granicach przepisów prawa ma Pan/Pani prawo:
      a) dostępu do treści swoich danych,
      b) ich sprostowania,
      c) ich usunięcia,
      d) ograniczenia ich przetwarzania,
      e) przenoszenia danych.
    6. Ma Pan/Pani prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
    7. Realizacja praw, o których mowa powyżej może odbywać się poprzez wskazanie swoich żądań przesłanych pisemnie na adres SGB-Bank S.A. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Szarych Szeregów 23a, 60-462 Poznań, lub elektronicznie na adres: iod@sgb.pl.
    8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli sądzi, że SGB-Bank przetwarza jego dane osobowe z naruszeniem przepisów RODO.
  • Wypełnij formularz!
    Nasz doradca skontaktuje się z Tobą!