Informacje prasowe 2020 - Spółdzielcza Grupa Bankowa
Serwis używa pliki cookies!

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”.

 Zgadzam się
 Zgadzam się
login teamLider price team notepad menu_toggler wcag_switcher compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Informacje prasowe 2020 - Spółdzielcza Grupa Bankowa

Znajdź swój Bank

Tu mamy wszystko… w zasięgu ręki! Startuje nowa kampania reklamowa SGB “Mamy tu wszystko” – 24.10.2020 r.

Spółdzielcza Grupa Bankowa zainaugurowała kolejną odsłonę kampanii „Mamy tu wszystko”, która promuje aplikację mobilną SGB Mobile, udostępnioną latem 2020 roku klientom banków spółdzielczych SGB. W wizerunkowych i edukacyjnych spotach reklamowych, na banerach internetowych i w materiałach informacyjnych prezentowane będą funkcje nowej aplikacji mobilnej SGB Mobile.

To druga w ciągu ostatnich dwóch lat tak szeroko zaplanowana kampania promocyjna banków spółdzielczych SGB. W pierwszej odsłonie głównym motywem była reklama nowoczesnych form płatności i cyfrowych portfeli, takich jak Google Pay, Apple Pay czy Garmin Pay oraz usługi BLIK, które Spółdzielcza Grupa Bankowa wdrożyła w rekordowo krótkim czasie. Teraz przyszła pora na promocję autorskiego produktu SGB-Banku S.A. oraz partnerów technologicznych.

Tu mamy wszystko… w zasięgu ręki! – podkreślają twórcy kampanii, zaznaczając, że jest to wspólny produkt dla obecnych i potencjalnych klientów banków spółdzielczych SGB, dostępny w większości banków Zrzeszenia.

Kontynuujemy strategię „Mobilnego przyspieszenia” i dajemy nowy impuls naszej kampanii „Mamy tu wszystko”, tak dobrze przyjętej przez klientów banków spółdzielczych – mówi Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku SA. Tym razem chcemy zaprezentować pełnię możliwości naszej aplikacji mobilnej, w której niektóre rozwiązania technologiczne wyprzedzają ofertę banków komercyjnych. To kolejny krok służący realizacji misji i strategii SGB. Wspieramy klientów w codziennych relacjach z bankowością i budujemy rodzinę użytkowników nowoczesnych narzędzi mobilnych w lokalnych społecznościach – naturalnym środowisku działania banków spółdzielczych.

Nowy spot – www.youtube.com/watch?v=XKXBTy_olYY – który stał się punktem wyjścia do wszystkich działań komunikacyjnych w kampanii promującej aplikację mobilną SGB Mobile opowiada historię rodziny, w której każdy z domowników chciałby zrealizować swoje osobiste marzenia. Jak pogodzić różnorodne potrzeby i wydatki? Jak zapanować nad domowymi finansami, gdy tak trudno się zorganizować, gdy na wszystko brakuje czasu i tak wiele jest spraw do załatwienia?

Z pomocą przychodzi aplikacja mobilna SGB Mobile, dzięki której można bardzo łatwo zwiększyć limity na karcie, uzyskać dostęp do rachunków i wykonać przelewy w dowolnym momencie, skorzystać z portfeli cyfrowych i BLIKA, a także zarządzać subskrypcjami dla najbardziej popularnych serwisów z serialami i filmami oraz z muzyką.

Do tej pory nową aplikację mobilną Spółdzielczej Grupy Bankowej pobrało blisko 35 tysięcy klientów banków spółdzielczych SGB.

Celem kampanii promującej aplikację mobilną SGB Mobile jest nie tylko przyciągnięcie nowych użytkowników, ale też utrwalenie w świadomości konsumentów marki banków spółdzielczych SGB – jako nowoczesnych, sprawnie zarządzanych i przyjaznych klientom instytucji finansowych – mówi Ewelina Ignaczak, dyrektor biura marketingu i komunikacji SGB-Banku SA.Pokazujemy, jak w domowym zaciszu można skorzystać z usług banku spółdzielczego. Opowiada o tym znana z poprzednich odsłon kampanii rodzina, w której tym razem to mama potrafi łatwo i wygodnie może rozwiązać „problemy”, zaskakując domowników.

Ten przekaz adresowany jest nie tylko do mieszkańców małych miast i wsi: działania komunikacyjne zaplanowano głównie w internecie, z wykorzystaniem m.in. Google Ads, Programmatic czy Facebooka. Zaplanowano również 2 tygodniową kampanię radiową w głównych stacjach radiowych (RMF FM i Radio Zet) oraz obecności na dużych portalach informacyjnych. Banki spółdzielcze będą także aktywne poprzez mikro-kampanie prowadzone wśród lokalnych społeczności.

Banki spółdzielcze SGB to dzisiaj pełnowartościowi uczestnicy rynku finansowego, dysponujący nowoczesnymi narzędziami i technologiami – mówi Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku SA., odpowiedzialny za działania w sferze IT. – Nie tylko proponujemy rozwiązania technologiczne, które nie ustępują rynkowym trendom, ale sami te trendy kreujemy. Podążając za potrzebami naszych klientów, będziemy w przyszłości aktualizować SGB Mobile o nowe funkcjonalności.

Nowy spot oraz reklamy radiowe trafił do mediów w drugiej połowie listopada – ta część kampanii SGB potrwa co najmniej do końca roku. W trzeciej dekadzie listopada rozpoczną się także działania informacyjne i promocyjne na rynkach lokalnych – w bankach spółdzielczych SGB.

Koncepcję kreatywną kampanii przygotowała firma IQ Marketing, a za produkcję spotu odpowiada Dom Produkcyjny Oversee. Za realizację kampanii w internecie odpowiedzialna jest MTA Digital. To agencja specjalizująca się w działaniach związanych z internetem, głównym miejscem obecności nowej kampanii SGB.

Powstanie aplikacji to wynik współpracy osób z SGB-Banku S.A. i banków spółdzielczych SGB, a także firm partnerskich – Ailleron S.A., który wytworzył aplikację mobilną wraz z back office administracyjnym oraz HEUTHES Sp. z o.o., który był dostawcą oprogramowania platformy BS API i firmą odpowiedzialną za integrację systemów. W prace nad wdrożeniem aplikacji zaangażowani byli również dostawcy systemów informatycznych, którzy udostępnili swoje usługi na platformie BS API: Asseco Poland S.A., Softnet sp. z o.o., Zakład Usług Informatycznych NOVUM Sp. z o.o., I-BS.pl sp. z o.o. oraz SABA SERVICE sp. z o.o. Partnerami przy pracach nad aplikacją mobilną SGB Mobile byli także Mastercard i Visa.

Więcej informacji na stronie www.sgb.pl/sgbmobile

 

 

 

Banki Spółdzielcze SGB wdrażają Usługę AML – 17.09.2020 r.

W błyskawicznym tempie poprawia się poziom zaawansowania technologicznego w bankach Spółdzielczej Grupy Bankowej. Zaledwie jeden miesiąc zajęło wdrożenie Usługi AML, która zapewnia Bankom Spółdzielczym SGB dostęp do pakietu narzędzi i usług wspierających je w procesie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Z Usługi AML (Anti-Money Laundering) korzystają już wszystkie Banki Spółdzielcze SGB, które przystąpiły do Zintegrowanego Rozwiązania Zrzeszeniowego i mają wdrożony system Def3000. Pierwszy etap wdrożenia zrealizowano w ekspresowym tempie, do końca 2020 roku sfinalizowany zostanie etap II – automatyzacja procesu Oceny Ryzyka Klienta oraz zapewnienie pełnej integracji z publicznymi rejestrami i bazami danych.

Przygotowania w SGB-Banku SA trwały oczywiście dłużej (od połowy 2019 r.) i obejmowały m.in. prace projektowe, wybór dostawcy, testy, parametryzację oraz intensywne rozmowy z Bankami Spółdzielczymi SGB.

– Usługa AML ma dla banków spółdzielczych duże znaczenie – komentuje efekty wdrożenia Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku SA. – Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii zyskują one większy komfort przy wypełnianiu obowiązków nałożonych przez  ustawodawcę, mogąc je realizować automatycznie, a nie manualnie. To zapewnia jeszcze większe bezpieczeństwo przepływów finansowych, a docelowo przyczyni się również do uproszczenia procesów i skrócenia czasu obsługi klientów. Jestem przekonany, że już wkrótce Usługa AML stanie się w naszym Zrzeszeniu podstawowym narzędziem wspierającym działania służące walce z praniem pieniędzy i finansowaniem terroryzmu.

Usługa AML zapewni automatyczną weryfikację klientów przy nawiązywaniu stosunków gospodarczych, automatyczne monitorowanie relacji pomiędzy podmiotami gospodarczymi, zaawansowany sposób typowania transakcji podejrzanych z wykorzystaniem pakietu nowych reguł analitycznych a także automatyczną identyfikację i rejestrację transakcji ponadprogowych, podlegających raportowaniu do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej.

Dzięki Usłudze AML możliwe będzie automatyczne skanowanie transakcji, zarządzanie zespołami, kalendarzem pracy, sprawami, alertami i powiadomieniami, automatyczne profilowanie klientów i transakcji, dostęp do aktualnych list sankcyjnych oraz przygotowanie danych do Oceny Ryzyka Banku. System AML w bankach Spółdzielczej Grupy Bankowej do końca bieżącego roku będzie zintegrowany z tak dużymi publicznymi bazami, jak KRS, REGON, CEiDG, SWOZ i CRBR.

– Dla banków takich jak nasz – mówi Elżbieta Nowakowska, Wiceprezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Kowalu, nadzorująca obszar AML – liczy się przede wszystkim możliwość automatyzacji wielu działań związanych z raportowaniem, które zajmowały pracownikom czas i generowały wysokie koszty oraz spowalniały nasze działania. AML to cały pakiet usług upraszczających monitoring, dostęp do publicznych rejestrów i analizę transakcji. Weryfikujemy je błyskawicznie, korzystając z nowoczesnych narzędzi, bez potrzeby ręcznego wprowadzania danych.

Z perspektywy banków spółdzielczych SGB ważny jest także aspekt finansowy. Świadczona przez SGB-Bank usługa AML została oparta o innowacyjny model abonamentowy – koszt przystąpienia do systemu to 0 złotych. Późniejsze koszty rozliczane są w formie miesięcznego abonamentu, uzależnionego od liczby rachunków i kartotek oraz kosztów stałych związanych z zakupem platformy technicznej, utrzymania i wsparcia platformy AML.

Nie zwalniamy tempa i pracujemy nad udostępnieniem Usługi AML dla Banków Spółdzielczych, które nie korzystają ze Zintegrowanego Rozwiązania Zrzeszeniowego.

 

 

 

SGB-Bank SA – pokonaj kilometry, żeby pokonać raka – 4.09.2020 r.

SGB-Bank SA po raz kolejny mobilizuje siły, aby za pomocą aktywności fizycznej wspomagać potrzebujących. Tym razem pracownicy centrali Zrzeszenia SGB dołączyli do wrześniowego wyzwania RakReaton, żeby pomóc dzieciom z chorobą nowotworową. To ogólnopolska akcja w ramach Kampanii Złotej Wstążki „Pokonajmy we wrześniu milion kilometrów, a 100 000 złotych trafi na leczenie dzieci chorych na nowotwory”.

Za pośrednictwem naszej strony każdy, kto ma możliwości i chęci, może szybko i wygodnie BLIKIEM wpłacić środki i wesprzeć Kampanię. Natomiast na stronie RakReatona można sprawdzić, ile kilometrów z zakładanego 1 miliona zostało już pokonanych i ile osób uczestniczy w ratowaniu dzieci chorych na raka – www.rakreaton.activy.app/pl

W SGB-Banku SA razem z całą Polską zbieramy kilometry w RakReaton jeżdżąc na rowerze, biegając i chodząc – włączyliśmy się w tę akcję z przyjemnością.

– Jesteśmy częścią Spółdzielczej Grupy Bankowej, a w bankowości spółdzielczej relacyjność czy pomaganie innym zawsze były na pierwszym miejscu – mówi Anna Jaszczak, dyrektor HR w SGB-Banku SA. – Jesteśmy również nowoczesnym bankiem, otwartym na nowe technologie i nowe pomysły, stąd pomoc, która odbywa się za pomocą BLIKA i mierzona jest aktywnością fizyczną pracowników, doskonale wpisuje się w nasze wartości – dodaje.

A dla tych, którzy z różnych względów nie mogą uczestniczyć w aktywnościach fizycznych mamy inny sposób na pomoc dzieciom – pieczemy „złote” babeczki. Brzmi ciekawie i smacznie, prawda?

To będzie bardzo aktywny wrzesień w SGB-Banku SA!

RakReaton, czyli rekreacją w raka!

– Dzieci chore na raka codziennie walczą o swoje zdrowie i życie, a razem z nimi także rodzice i personel medyczny. Każdy z nich CODZIENNIE ma WYZWANIE. We wrześniu, w geście solidarności z nimi, zapraszamy do wspólnego pokonania miliona kilometró– zaprasza Przemek Pohrybieniuk, prezes zarządu Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”, pomysłodawcy Kampanii Złotej Wstążki i RakReatonu.

O kampanii

Wrzesień to światowy miesiąc świadomości nowotworów dziecięcych, a symbolem jego obchodów jest złota wstążka, która nawiązuje do najcenniejszego kruszcu i reprezentuje największą wartość – zdrowie dzieci.

Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” od niemal 30 lat wspiera małych pacjentów, którzy stają do walki o zdrowie i życie. Wierzymy, że każde dziecko powinno mieć realną szansę na wyzdrowienie i możliwie szybki powrót do szczęśliwego dzieciństwa. Z tego powodu zainicjowali Kampanię Złotej Wstążki, która ma zwiększyć świadomość onkologii dziecięcej w całej Polsce i zaangażować jak najwięcej osób, firm i instytucji we wsparcie skutecznego leczenia dzieci chorych na nowotwory.

www.zlotawstazka.plwww.naratunek.org

 

 

 

Usługa mojeID już w 119 bankach spółdzielczych SGB – 13.08.2020 r.

Kolejne 104 banki należące do Spółdzielczej Grupy Bankowej wdrożyły usługę SGB ID. Łącznie usługa funkcjonuje już zatem w 119 bankach Grupy SGB. Ich klienci mogą tym samym potwierdzać swoją tożsamość online w procesach rejestrowania się i logowania w serwisach dostawców usług z sektora publicznego i komercyjnego za pomocą danych z bankowości internetowej.

Usługa SGB ID pozwala  na wykorzystanie tożsamości cyfrowej dzięki integracji z usługą mojeID, której dostawcą jest Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A., Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym. Przy pomocy Węzła Krajowego oraz Profilu Zaufanego można m.in. podpisywać dokumenty w urzędach publicznych, identyfikować swoją tożsamość w usługach podmiotów publicznych w internecie (np. złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego lub paszportu).

Dodatkowo, dzięki usłudze mojeID można potwierdzić swoją tożsamość w sektorze komercyjnym, m.in. w firmach ubezpieczeniowych i telekomunikacyjnych, u dostawców energii elektrycznej i w placówkach medycznych. Przy pomocy kilku kliknięć na dowolnym urządzeniu z dostępem do przeglądarki internetowej i w dowolnym czasie, SGB ID pozwala klientowi w bezpieczny sposób potwierdzić swoją tożsamość, zachowując jednocześnie bezpieczeństwo i kontrolę nad przekazywanymi informacjami.

– Tempo wdrożenia SGB ID w bankach spółdzielczych naszego Zrzeszenia jest imponujące – ocenia Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB Banku SA. – Rozpoczęliśmy ten proces w marcu, w pierwszych dniach pandemii, która blokowała aktywność wielu podmiotów. Mimo znaczących przeszkód natury technicznej i trudności komunikacyjnych w pierwszym etapie wdrożenia, mogę dziś zapewnić, że niebawem wszystkie banki SGB będą mogły pochwalić się posiadaniem usługi SGB ID. To efekt wykorzystania omnikanałowej platformy BS API oraz intensywnej współpracy z najlepszymi firmami z rynku informatycznego w Polsce.

SGB ID oferuje klientom banków spółdzielczych SGB jednakowe, uniwersalne rozwiązanie, które pozwala na bezpieczne potwierdzanie tożsamości choćby na takich platformach usług publicznych jak obywatel.gov.plepuap.gov.pl czy pacjent.gov.pl.

Klienci banków spółdzielczych mogą dzięki tej usłudze identyfikować swoją tożsamość np. w firmach z branży e-commerce i komercyjnych placówkach medycznych. Dzięki usłudze SGB ID mogą m.in. założyć w trybie online działalność gospodarczą, uzyskać dostęp do eRecepty i eSkierowań. Korzystanie z Profilu Zaufanego pozwoli na składanie i korygowanie deklaracji podatkowych oraz składek ZUS czy dokonywanie zmian do wpisów w ewidencji działalności gospodarczej. Warto dodać, że dzięki SGB ID klienci mają również możliwość skorzystania z Polskiego Bonu Turystycznego, który szczególnie teraz, w czasie wakacji cieszy się dużym zainteresowaniem. Tym samym większość usług publicznych staje się bliższa klientom lokalnych banków spółdzielczych i nie wymaga od nich wychodzenia z domu.

Partnerem technologicznym wdrożenia i rozwiązania technologicznego jest firma HEUTHES Sp. z o.o.

Więcej informacji na www.sgb.pl/sgbid

 

 

 

Nowoczesna aplikacja mobilna SGB Mobile dostępna dla Klientów Zrzeszenia SGB – 27.07.2020 r.

Stało się! Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, aplikacja mobilna SGB Mobile trafiła właśnie do klientów Zrzeszenia SGB. Aplikacja została udostępniona przez SGB-Bank SA w sklepach Google Play i App Store.

SGB Mobile to bezpieczna i funkcjonalna aplikacja mobilna, z założenia jedna we wszystkich bankach spółdzielczych SGB. Co więcej, SGB Mobile posiada funkcje, których nie posiada żadna inna aplikacja bankowa w Polsce. Pozwala zarządzać subskrypcjami nie tylko dla najbardziej popularnych serwisów streamingowych czy muzycznych, ale oferuje również możliwość zarządzania kartami dodanymi do portfeli cyfrowych (Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay) oraz sklepów internetowych.

– Aplikacja SGB Mobile to nowoczesna bankowość mobilna, która odpowiada na większość potrzeb rynkowych – mówi Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku SA. – Klient znajdzie w niej funkcjonalności z zakresu obsługi rachunków, kart i BLIKA, a także coś, czego nie ma do tej pory nawet w bankach komercyjnych – funkcję zarządzania subskrypcjami. To kolejny element błyskawicznego rozwoju technologicznego banków spółdzielczych SGB. Cieszę się, że nie zwolniliśmy tempa, nawet przez te kilka ostatnich, niespodziewanie trudnych miesięcy, także dla sektora bankowego – dodaje Mirosław Skiba.

Nowa aplikacja mobilna posiada wszystkie najważniejsze funkcje z punktu widzenia klienta: praktyczny i uniwersalny interfejs, możliwość zalogowania się z wykorzystaniem biometrii, a także dostęp do rachunku, historii transakcji, daje również możliwość wykonywania przelewów (również Express Elixir), dodawania kart i korzystania z płatności mobilnych.

– Jestem dumny z tempa i zwinnego stylu pracy, w jakim stworzyliśmy wspólny produkt zrzeszeniowy, który jako pierwszy w Polsce wykorzystuje na taką skalę możliwości PSD2 – mówi Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku SA. – Uruchamiając platformę BS API, umożliwiliśmy bankom spółdzielczym SGB dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych na poziomie do tej pory nieosiągalnym dla całego sektora spółdzielczego. SGB Mobile to bezpieczna i nowoczesna aplikacja mobilna, zaprojektowana zgodnie z obowiązującymi trendami, a jednocześnie gotowa na uzupełnianie jej o kolejne elementy dostosowane do potrzeb naszych klientów – dodaje Błażej Mika.

SGB Mobile przez kilka miesięcy była testowana przez blisko 2000 pracowników ponad 100 banków spółdzielczych SGB. Pozwoliło to podnieść jakość poszczególnych elementów aplikacji i poprawić wcześniej trudne do wychwycenia błędy.

Powstanie aplikacji to współpraca pracowników SGB-Banku SA i banków spółdzielczych SGB, a także firm współtworzących rozwiązanie – Ailleron S.A., który wytworzył aplikację mobilną wraz z back office administracyjnym i HEUTHES Sp. z o.o., który był dostawcą oprogramowania platformy BS API i firmą odpowiedzialną za integrację systemów. W prace nad wdrożeniem aplikacji zaangażowani byli również dostawcy systemów informatycznych, którzy udostępnili swoje usługi na platformie BS API: Asseco Poland SA, Softnet sp. z o.o., Zakład Usług Informatycznych NOVUM Sp. z o .o., I-BS.pl sp. z o.o. oraz SABA SERVICE sp. z o.o. Partnerami przy pracach nad SGB Mobile byli także Mastercard i Visa.

– Dziękujemy za zaangażowanie i ciężką pracę wszystkim osobom uczestniczącym w projekcie, zarówno z banków spółdzielczych SGB, firm zewnętrznych, jak i całemu zespołowi ludzi z SGB-Banku SA – mówi Artur Józefowski, dyrektor Biura Bankowości Mobilnej i Internetowej. – Oczywiście fakt, że wykonaliśmy bardzo ciężką pracę w relatywnie krótkim czasie nie oznacza końca prac nad rozwojem SGB Mobile. Na bieżąco pracujemy nad nowymi funkcjonalnościami w aplikacji mobilnej, które będą adresowały potrzeby naszych Klientów. Będziemy je sukcesywnie wypuszczać w ramach kolejnych wersji aplikacji.

W kolejnych miesiącach funkcjonalność aplikacji SGB Mobile będzie uzupełniana o nowe usługi, realizowane poprzez platformę BS API. Będą to między innymi Autopay – rozwiązanie umożliwiające szybsze pokonanie bramek na płatnych odcinkach dróg w Polsce, czy możliwość zdalnego zakładania rachunków poprzez selfie. SGB-Bank SA pracuje jednocześnie nad rozwojem aplikacji w zakresie udzielania kredytów online i bezpiecznej zmiany numeru PIN.

Więcej na stronie www.sgb.pl/sgbmobile

 

 

 

Uniwersalne BS API w SGB małe banki, wielka rzecz – 20.07.2020 r.

To kamień milowy w strategii „Mobilnego przyspieszenia”. Rozwój platformy BS API – zapoczątkowany w maju 2019 roku listem intencyjnym podpisanym w trakcie Forum Bankowości Spółdzielczej – stał się prawdziwym kołem zamachowym rewolucji informatycznej w bankach spółdzielczych SGB.

W ostatnich miesiącach staliśmy się świadkami pierwszego w Polsce i prawdopodobnie także pierwszego w Europie wykorzystania w tak wielkiej skali możliwości, które daje PSD2 i Polish API. W sektorze bankowym nikt dotychczas nie przeprowadził równie skomplikowanej operacji informatycznej. Minął zaledwie rok od podpisania listu, a granica zaawansowania technologicznego pomiędzy bankowością komercyjną i spółdzielczą niemal się zatarła.

Z jednolitej platformy informatycznej korzysta już praktycznie cała grupa 193 banków należących do zrzeszenia SGB! Zintegrowano sześć zróżnicowanych systemów, które blokowały rozwój całej Grupy. Teraz – po raz pierwszy w historii banków spółdzielczych – mogą one udostępniać swoim klientom jednolitą ofertę, wspólne produkty i usługi.

To diametralnie zmienia obraz polskiej bankowości spółdzielczej. Każdy z banków spółdzielczych zyskał dostęp do pełnej wiedzy o klientach. Każdy ma takie same możliwości udostępniania swoich usług w różnych kanałach relacji z klientami.

Zaczęło się przed rokiem…

SGB-Bank SA oraz Bank BPS SA, dwa zrzeszenia polskich banków spółdzielczych, wraz z firmami informatycznymi obsługującymi sektor bankowości spółdzielczej oraz izbami gospodarczymi podpisały wówczas list intencyjny dotyczący wzajemnej współpracy. Wydawało się, że po latach niekończących się dyskusji, banki spółdzielcze znalazły wreszcie pomysł na rozwój IT. W poczuciu niepewności wielu komentatorów zadawało jednak pytanie – czy tym razem się uda?

Pierwsze zapowiedzi brzmiały jednoznacznie: dzięki wykorzystaniu BS API banki spółdzielcze do końca 2019 roku dostarczą swoim klientom komplet płatności mobilnych. I to się stało! List intencyjny przestał być zbiorem ustaleń, a stał się zapisem konkretnych efektów, które sektor bankowości spółdzielczej osiąga dzięki systematycznej współpracy w obszarze IT.

BLIK, Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay i na koniec Fitbit Pay – tak brzmią nazwy płatności mobilnych, które wprowadziły banki spółdzielcze do elity polskiej bankowości.

– Stworzenie BS API i uruchomienie pierwszego modułu tej platformy z aplikacjami do płatności mobilnych – komentuje Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku SA – to była naprawdę wielka rzecz dla polskiej bankowości spółdzielczej. Po pierwsze, przełamaliśmy wieloletni marazm w rozwoju IT. Po drugie, daliśmy podwaliny do ogromnych zmian systemowych, których kolejnym etapem będzie aplikacja mobilna SGB Mobile – jedna z najnowocześniejszych aplikacji bankowych w naszym kraju, wyposażona w unikatowe rozwiązania technologiczne i funkcjonalności. Co najważniejsze – jako pierwsi odczują tę nową jakość sami klienci banków spółdzielczych.

Uniwersalne usługi, uniwersalne banki

Uniwersalne BS API to uniwersalne banki spółdzielcze. Z ofertą dostosowaną do potrzeb klienta. Małe, a przez to mogące reagować dynamicznie na wszelkie zmiany rynkowe i oczekiwania swoich partnerów oraz państwowego regulatora. Dzięki wspólnej platformie staną się wreszcie spójnym organizmem, wspierającym się w ramach wewnętrznej struktury, ograniczającym koszty i dającym nową jakość obsługi klientów.

Po 12 miesiącach od podpisania porozumienia, można dziś powiedzieć, że wszystkie zgłaszane wówczas zapowiedzi znalazły swój konkretny wyraz. W lipcu klienci otrzymają testowaną właśnie aplikację SGB Mobile, ale z perspektywy samych bankowców równie mocno liczy się inny, mniej „spektakularny” efekt współpracy.

 – BS API to platforma uniwersalna, która posłuży obu zrzeszeniom banków spółdzielczych – ocenia Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku SA. – Stworzyliśmy mocno rozbudowaną wersję Polish API, pozwalając na integrację aż sześciu systemów wykorzystywanych w prawie 200 bankach spółdzielczych Zrzeszenia SGB. Elastyczność tej platformy pozwala jednak na integrację wszystkich banków obu zrzeszeń, co oznacza, że otrzymaliśmy system, który może być wykorzystywany przez wszystkie banki spółdzielcze w Polsce. Łącznie zatem ponad pięćset banków może wpiąć się do systemu, zasilać go własnymi danymi i pozyskiwać z niego spójne informacje.

BS API to ułatwienia dla klienta

BS API ułatwi zaciąganie kredytów online, przyśpieszy obieg informacji i dokumentów, skróci procedury, uprości i uszczelni weryfikację danych. Platforma udostępni możliwość założenia konta bankowego zarówno z poziomu aplikacji mobilnej, jak i w kanałach www. Ułatwi też kontrolę nad procesem zarządzania finansami i zwiększy bezpieczeństwo klientów bankowości internetowej, dając im dostęp do Profilu Zaufanego i usługę Moje ID – bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online oparte na BS API.

Wdrożone już w kilkunastu bankach Spółdzielczej Grupy Bankowej SGB ID pozwala na integrację usługi Moje ID z Profilem Zaufanym i Węzłem Krajowym, co daje konsumentom możliwość potwierdzania tożsamości np. przy staraniu się o paszport, dowód osobisty czy dostęp do pakietów wyborczych.

W konkurencyjnych bankach, w formule Polish API i PSD2, klienci muszą każdorazowo ponawiać swoją zgodę na nowe funkcjonalności – w przypadku BS API działa tzw. superzgoda, czyli możliwość korzystania z wszystkich funkcji interfejsu (przelewy, transakcje, karty) przy pomocy jednorazowego potwierdzenia, aż do odwołania dyspozycji.

Jednym z kluczowych elementów BS API jest fakt, że wszystkie banki obu zrzeszeń obsługują ci sami dostawcy usług informatycznych, co ułatwia integrację systemów i przyśpiesza procesy wdrożeniowe. Nie bez znaczenia jest zmniejszenie kosztów obsługi IT – utrzymanie różnorodnych systemów informatycznych, które nie były z sobą kompatybilne, utrudniało tworzenie wspólnej oferty banków spółdzielczych, ograniczało ich rozwój i zwiększało wydatki na infrastrukturę informatyczną.

– Udowodniliśmy – podkreśla Mirosław Skiba – że bankowość spółdzielcza potrafi dotrzymać słowa. Zapowiadane zmiany stają się faktem. Nie ma żadnych opóźnień, nie ma – mimo pandemii – zagrożeń dla budowy wspólnego systemu, a jest natomiast wielka satysfakcja, że nasze zespoły informatyczne potrafiły osiągnąć tak wiele w tak rekordowo krótkim czasie. Jesteśmy spójni z naszymi deklaracjami. I rynek to docenia, zainteresowanie ofertą banków spółdzielczych rośnie. Były dotychczas bliskie swoim klientom w świecie rzeczywistym, teraz stają się jeszcze bliższe – w obszarze online. To gigantyczny krok do przodu.

To oczywiście nie koniec prac nad rozwojem platformy – BS API czeka teraz intensywny rozwój, włączanie do systemu banków obu zrzeszeń, wdrożenie CRM i wielu nowych funkcji przydatnych dla klientów.

Przed bankowością spółdzielczą jeszcze wiele wyzwań w sektorze informatycznym, ale podstawowe, fundamentalne działania zostały już wykonane.

 

 

Usługa mojeID w bankach spółdzielczych SGB! – 2.07.2020 r.

Klienci wybranych banków spółdzielczych SGB mogą potwierdzać swoją tożsamość online korzystając z mojeID. Usługa, której dostawcą jest KIR, funkcjonuje w Spółdzielczej Grupie Bankowej pod nazwą SGB ID.

Usługa SGB ID pozwala  na wykorzystanie tożsamości cyfrowej mojeID w procesach rejestrowania się i logowania do serwisów dostawców usług, zarówno komercyjnych jak i z sektora publicznego, za pomocą danych z bankowości internetowej. Jest to możliwe dzięki integracji mojeID z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym.

Za pomocą Węzła Krajowego oraz Profilu Zaufanego można m.in. podpisywać dokumenty w urzędach publicznych, identyfikować swoją tożsamość w usługach podmiotów publicznych w internecie (np. złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego).

SGB ID pozwala dodatkowo potwierdzić swoją tożsamość w sektorze komercyjnym, m.in. w firmach ubezpieczeniowych i telekomunikacyjnych, u dostawców energii elektrycznej i w placówkach medycznych. Przy pomocy kilku kliknięć na dowolnym urządzeniu z dostępem do przeglądarki internetowej i w dowolnym czasie, SGB ID pozwala klientowi w bezpieczny sposób potwierdzić swoją tożsamość, zachowując jednocześnie bezpieczeństwo i kontrolę nad przekazywanymi informacjami.

– To kolejny efekt współpracy SGB-Banku SA z firmami zewnętrznymi z wykorzystaniem platformy omnikanałowej BS API – mówi Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku SA. – Mamy infrastrukturę informatyczną, która pozwala na integrację działań wszystkich banków spółdzielczych, niezależnie od tego, czy pracują w oparciu o system Def3000 dostarczany przez Asseco Poland czy w innych systemach jak np. NOE oferowanym przez ZUI Novum. Oferujemy klientom banków spółdzielczych SGB jednakowe, uniwersalne rozwiązanie, które pozwoli im na bezpieczne potwierdzanie tożsamości choćby na takich platformach usług publicznych jak obywatel.gov.pl, epuap.gov.pl czy pacjent.gov.pl. Klienci będą mogli również identyfikować swoją tożsamość np. w firmach ubezpieczeniowych, placówkach medycznych oraz w firmach z branży e-commerce. Dostarczając usługę SGB ID realizujemy kolejny etap strategii „Mobilnego przyspieszenia” w sektorze bankowości spółdzielczej – dodaje.

Udostępnienie usługi ułatwi klientom banków spółdzielczych SGB, które przystąpią do niej, wykonywanie wielu czynności, które dotychczas wymagały wizyty w urzędach czy w firmach. Dzięki usłudze SGB ID możemy m.in. założyć w trybie online działalność gospodarczą, uzyskać dostęp do eRecepty i eSkierowań, złożyć wnioski o wydanie dowodu osobistego lub paszportu. Korzystanie z Profilu Zaufanego, udostępnianego dotychczas wyłącznie przez banki komercyjne, pozwoli na składanie i korygowanie deklaracji podatkowych oraz składek ZUS czy dokonywanie zmian do wpisów w ewidencji działalności gospodarczej. Większość usług publicznych staje się tym samym bliższa klientom banków spółdzielczych i nie będzie wymagała wychodzenia z domu.

– Od lat wspieramy bankowość spółdzielczą, która należy do najnowocześniejszych w Europie. Banki spółdzielcze są często pionierami pod względem wdrażania innowacyjnych technologii. Dowodem jest udostępnienie mojeID, która odpowiada na rosnącą potrzebę zapewnienia wygodnego i uniwersalnego rozwiązania w zakresie elektronicznej identyfikacji, przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa – mówi Piotr Alicki, prezes Zarządu KIR.

Wdrożenie usługi SGB ID rozpoczęto pod koniec marca bieżącego roku, we współpracy z KIR oraz Ministerstwem Cyfryzacji. Samodzielne prowadzenie tego procesu przez banki spółdzielcze wiązałoby się z koniecznością przygotowania wielu dokumentów oraz poniesieniem dużych kosztów z tytułu wykonania niezbędnych prac informatycznych. Działając wspólnie w ramach Zrzeszenia SGB znacząco przyśpieszono tempo prac wdrożeniowych i ograniczono koszty banków spółdzielczych. Partnerem technologicznym wdrożenia opisanego rozwiązania jest firma HEUTHES Sp. z o.o.

Więcej na www.sgb.pl/sgbid

 

 

 

SGB-Bank SA wyróżniony nagrodą “Friendly Workplace 2020” – 25.06.2020 r.

SGB-Bank SA został wyróżniony jako przyjazny pracodawca prestiżową nagrodą “Friendly Workplace 2020” w trzeciej edycji ogólnopolskiego konkursu organizowanego przez redakcję portalu MarkaPracodawcy.pl.

Nagrodę przyznano tym firmom, które mają nowoczesne podejście w obszarze polityki personalnej i rozwoju pracowników, wspierają model równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym, tworzą zdrowe i przyjazne środowisko pracy oraz inwestują w rozwój kompetencji zawodowych oraz zainteresowań.

Organizatorzy konkursu szczególnie docenili nasze działania w obszarze relacji z pracownikami i zaangażowanie na rzecz tworzenia przyjaznego dla zdrowia miejsca pracy. Wyróżniliśmy się wsparciem rozwoju kompetencji zawodowych i doświadczenia pracowników, a szczególnie podjęciem inicjatyw i ochroną zdrowia pracowników podczas walki z zagrożeniem koronawirusem.

Nagrodę odebrał Mirosław Skiba, prezes zarządu SGB-Banku, a towarzyszyli mu wiceprezesi: Leokadia Danuta Tołwińska, Andrzej Chmielecki, Błażej Mika, Karol Wolniakowski, dyrektor Obszaru Zarządzania Ryzykiem oraz Anna Jaszczak, dyrektor Departamentu Rozwoju Kadr i Administracji.

– To dla nas szczególnie ważne wyróżnienie – podkreśla Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku – ponieważ obejmuje swoją oceną jeden z najtrudniejszych okresów w historii banku, a nawet szerzej – całej bankowości. Pracowaliśmy w ekstremalnie skomplikowanych warunkach, a mimo to udało nam się utrzymać właściwą jakość relacji z pracownikami, stworzyć przyjazną atmosferę i wspierać się wzajemnie w najtrudniejszych momentach. Krok po kroku budujemy w ten sposób silną markę pracodawcy, dając wszystkim pracownikom SGB-Banku poczucie stabilizacji, pewności i bezpieczeństwa, a jednocześnie wspierając ich ambicje rozwojowe.

To ogromne wyróżnienie dla SGB-Banku i wszystkich Pracowników, którzy wspólnie tworzą nowe standardy, nie tylko w obszarze technologii.

To nagroda szczególnie ważna, bo okazuje się, że bank może być – i jest! – przyjaznym miejscem pracy. To miejsce, w którym nie tylko można rozwijać się zawodowo, ale tak po prostu tworzyć dobry klimat… czego SGB-Bank jest dobrym przykładem 🙂

 

 

 

Trwa pilotaż aplikacji SGB Mobile – 19.06.2020 r.

Banki Spółdzielcze SGB testują nową, wspólną dla całego Zrzeszenia SGB aplikację SGB Mobile. Zawiera ona pionierskie rozwiązania technologiczne, dotychczas niedostępne w sektorze bankowości, nie tylko tej spółdzielczej. Testy aplikacji potrwają do pierwszej połowy lipca, po czym SGB-Bank SA udostępni ją w sklepach Google Play i App Store.

SGB Mobile docelowo zastąpi istniejący obecnie Portfel SGB, stając się symbolem przemian technologicznych (pod wspólną nazwą „Mobilnego przyspieszenia”) zachodzących w ostatnim roku w SGB. Aplikacja mobilna umożliwia zalogowanie się z wykorzystaniem biometrii, a także dostęp do rachunku, historii transakcji, daje również możliwość wykonywania przelewów (również Express Elixir), dodawania kart i korzystania z płatności mobilnych.

– Pełną parą i z dużym zaangażowaniem pracujemy nad dostosowaniem SGB Mobile do wszystkich założeń, które w rezultacie uczynią naszą aplikację mobilną atrakcyjną dla klientów – mówi Artur Józefowski, dyrektor Biura Bankowości Mobilnej i Internetowej. – Jesteśmy bardzo podekscytowani faktem, że tworzymy wspólny produkt zrzeszeniowy, który nie tylko jest bezpieczny i nowoczesny, ale również wykorzystuje możliwości, jakie stwarza nam platforma omnikanałowa BS API. Dzięki temu nasza aplikacja jest unikalnym rozwiązaniem na rynku w Polsce, takim które w pełni wykorzystuje możliwości jakie daje PSD2. Naszą aplikacją obejmujemy 193 niezależne banki. Nie znalazłem w żadnej innej bankowej aplikacji w Polsce takich możliwości. Jednocześnie gwarantuję, że to nie koniec innowacyjnych usług jakie mamy zamiar udostępniać naszym bankom spółdzielczym i ich klientom. Kolejne już wkrótce – dodaje.

SGB Mobile posiada funkcje, których nie posiada żadna inna aplikacja bankowa w Polsce. Dzięki niej będzie można zarządzać subskrypcjami nie tylko dla najbardziej popularnych serwisów streamingowych czy muzycznych (np. Netflix, Spotify), ale również kartami dodanymi w ramach płatności mobilnych BLIK, portfeli cyfrowych (Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay) oraz zapisanymi w sklepach internetowych.

Podczas pilotażu analizowane są wszystkie rodzaje błędów, na które wskazują użytkownicy, czas spędzany na platformie, najczęściej używane systemy (Android, iOS), skuteczność zabezpieczeń, a także sposób korzystania z interfejsu i poszczególnych funkcjonalności. W prace nad wdrożeniem i testowaniem aplikacji zaangażowani są pracownicy SGB-Banku SA i Banków Spółdzielczych SGB, a także firmy współtworzące rozwiązanie – Ailleron S.A., który wytworzył aplikację mobilną wraz z back office administracyjnym i HEUTHES Sp. z o.o. odpowiedzialny za warstwę integracyjną – oraz dostawcy systemów informatycznych: Asseco Poland SA, Softnet sp. z o.o., Zakład Usług Informatycznych NOVUM Sp. z o .o. Partnerami przy pracach nad SGB Mobile są również Visa i Mastercard.

SGB-Bank SA pracuje jednocześnie nad rozwojem aplikacji w zakresie udzielania kredytów online i bezpiecznej zmiany numeru PIN. W lipcu 2020 roku, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Banki Spółdzielcze SGB będą miały możliwość udostępnienia aplikacji SGB Mobile swoim klientom.

 

 

 

Komunikat Rady Nadzorczej SGB-Banku SA – 17.06.2020 r.

Rada Nadzorcza SGB-Banku SA na posiedzeniu w dniu 16 czerwca 2020 roku powołała Zarząd SGB-Banku SA na kadencję na lata 2020-2024.

Stanowisko Prezesa Zarządu Banku ponownie powierzono Mirosławowi Skibie – dotychczasowemu prezesowi, który zgodę UKNF na pełnienie funkcji Prezesa otrzymał 16 października 2018 roku.

Za kadencji Mirosława Skiby SGB-Bank SA wprowadził jako jeden z pierwszych na rynku wszystkie płatności mobilne. Bank aktywnie uczestniczy we wdrażaniu nowoczesnych technologii w ramach BS API, czego pierwszym efektem jest wprowadzana właśnie aplikacja mobilna SGB Mobile. Jedna aplikacja dla klientów wszystkich banków Grupy SGB.

Dzięki takim działaniom Zarządu pozycja SGB-Banku SA jest dziś we wszystkich parametrach ekonomiczno-finansowych dużo lepsza niż w roku 2018. Silny bank zrzeszający wpływa także na wzmocnienie siły całego Zrzeszenia – to efekt wsparcia technologicznego i organizacyjnego udzielanego Bankom Spółdzielczym oraz nowej jakości współpracy w ramach Spółdzielczej Grupy Bankowej.

Rada Nadzorcza SGB Banku SA podjęła także decyzję, iż Prezesa Mirosława Skibę w kadencji na lata 2020-2024 będą wspierali dotychczasowi członkowie Zarządu:

 

 

 

Klienci Banków Spółdzielczych otrzymali już ponad 3,5 mld zł wsparcia w ramach Tarczy Finansowej PFR – 1.06.2020 r.

W ciągu miesiąca od udostępnienia możliwości aplikowania o subwencje w ramach rządowego programu Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju, na rachunki 18 tysięcy przedsiębiorców, którzy są klientami Banków Spółdzielczych, trafiło już ponad 3,5 mld zł.

Wnioski o pomoc w ramach Tarczy Finansowej PFR można składać w bankowości internetowej 510 Banków Spółdzielczych. To prawie wszystkie banki z Grupy BPS i SGB.

Obydwa Zrzeszenia Banków Spółdzielczych są aktywne w programie pomocowym PFR już od samego początku, czyli od 29 kwietnia. Obyło się wiele szkoleń on-line dla pracowników banków, aby służyli klientom wsparciem w poprawnym wypełnianiu wniosków o subwencję. Dzięki temu o środki mogą zaaplikować przedsiębiorcy działający lokalnie w każdym zakątku kraju. Klienci Banków Spółdzielczych reprezentują różnorodne branże: od produkcji i przetwórstwa rolno-spożywczego, poprzez gastronomię i turystykę aż do produkcji materiałów budowlanych. Łączy ich jedno: są silnie związani z lokalnymi społecznościami.

– Zainteresowanie wsparciem z Tarczy Finansowej nie słabnie – mówi Mirosław Skiba, Prezes Zarządu SGB-Banku SA Zaobserwowaliśmy większe zaangażowanie wśród przedsiębiorców, których sytuacja pogorszyła się w kwietniu. Pokazuje to, że sytuacja jest dynamiczna, a wsparcie banków spółdzielczych SGB aktualne. Zachęcam do aplikowania o środki i przypominam, że można to zrobić jedynie przez bankowość internetową.

– Przez ostatnie tygodnie jesteśmy świadkami ożywienia lokalnego patriotyzmu gospodarczego. Wiele osób doceniło krajowe produkty i usługi – mówi Artur Adamczyk, Prezes Zarządu Banku BPS S.A.  Obserwujemy skracanie łańcuchów dostaw i podejmowanie współpracy w najbliższym geograficznie otoczeniu. To szansa dla wielu naszych klientów: mikro, małych i średnich firm. Jednak bez pomocy płynnościowej trudno im wyjść z okresu zamrożenia gospodarki. Dlatego tak ważne jest zaangażowanie Banków Spółdzielczych w Tarczę Finansową PFR.

Składanie wniosków o subwencję w programie Tarcza Finansowa PFR nadal jest możliwe.

Informacje na ten temat można znaleźć na stronach:
https://www.sgb.pl/pomoc-dla-firm-tarcza-finansowa-pfr/
oraz
http://www.grupabps.pl/wsparcie-dla-klientow.

W obu serwisach dostępne są też kalkulatory, za pomocą których przedsiębiorcy ubiegający się o wsparcie w ramach Tarczy Finansowej PFR mogą wyliczyć maksymalną dla siebie wysokość subwencji.

 

 

 

Aplikacja mobilna SGB Mobile już w Bankach Spółdzielczych SGB – 18.05.2020 r.

SGB-Bank SA oraz Banki Spółdzielcze SGB prezentują w pełni funkcjonalną i nowatorską aplikację mobilną. SGB Mobile wkrótce pojawi w sklepach internetowych Google Play i App Store. Dzisiaj rozpoczął się trwający kilka tygodni pilotaż w wybranych Bankach Spółdzielczych SGB.

SGB Mobile, która powstała w ekspresowym tempie, docelowo zastąpi działającą obecnie aplikację Portfel SGB i będzie dostępna dla wszystkich Banków Spółdzielczych SGB – i to niezależnie od posiadanego przez nich systemu.

Nowa aplikacja SGB posiada praktyczny i uniwersalny interfejs, przyjazny dla klientów i gwarantujący im pełne bezpieczeństwo. Umożliwia zalogowanie się z wykorzystaniem biometrii, a także dostęp do rachunku, historii transakcji, możliwość wykonywania przelewów (również Express Elixir), dodawania kart i korzystania z płatności mobilnych. Co więcej, SGB Mobile posiada funkcje, których nie ma żaden inny bank w Polsce. Pozwala zarządzać subskrypcjami nie tylko dla najbardziej popularnych serwisów streamingowych czy muzycznych (np. Netflix czy Spotify), ale oferuje również możliwość zarządzania kartami dodanymi w ramach płatności mobilnych BLIK, portfeli cyfrowych (Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay) oraz w sklepach internetowych.

– Aplikacja SGB Mobile jest bankowością mobilną, która spełnia wszystkie standardy rynkowe – mówi Mirosław Skiba, prezes SGB-Banku SA. – W pierwszym etapie skupiliśmy się na najbardziej niezbędnych i pożądanych przez klientów funkcjonalnościach z zakresu rachunków, kart i BLIKA. Wdrożyliśmy w niej również coś, czego nie mają nawet banki komercyjne – funkcję zarządzania subskrypcjami – dodaje.

SGB Mobile jest aplikacją bezpieczną, przyjazną dla klientów i dostosowaną do całego środowiska teleinformatycznego w SGB.

 Z pełnym przekonaniem mogę potwierdzić, że mamy wspólny produkt zrzeszeniowy, który jest nowoczesny, bezpieczny intuicyjny, zgodny z najnowocześniejszymi trendami projektowania interfejsów, a jednocześnie dopasowany do potrzeb naszych klientów – mówi Błażej Mika, wiceprezes SGB-Banku SA.

Powstanie aplikacji to wynik współpracy zespołów z SGB-Banku SA i Banków Spółdzielczych SGB z partnerami zewnętrznymi: firmą Ailleron SA (dostawca aplikacji, odpowiedzialny za jej budowę), HEUTHES sp. z o.o. (dostawca oprogramowania platformy BS API, odpowiedzialny za integrację systemów), dostawcami systemów (dostarczających usługi dla platformy BS API w oparciu o standard  PolishAPI): Asseco Poland SA, Zakład Usług Informatycznych NOVUM Sp. z o .o, Softnet sp. z o.o. oraz firmami Visa i Mastercard. Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie.

 

 

 

Blisko 1,5 miliarda złotych dla klientów Banków Spółdzielczych w ramach Tarczy Finansowej PFR – 14.05.2020 r.

Blisko 1,5 miliarda złotych przyznano dotychczas klientom Banków Spółdzielczych w całej Polsce w ramach rządowego programu Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju. Subwencje są już na rachunkach przedsiębiorców.

Program pomocowy Polskiego Funduszu Rozwoju o wartości w sumie 100 miliardów złotych ma trafić do firm, które najbardziej ucierpiały na skutek kryzysu gospodarczego wywołanego przez pandemię koronawirusa. Szacuje się, że w całej Polsce jest ich 670 tysięcy.

W celu zapewnienia dostępności pomocy w każdym zakątku kraju, do programu przyłączyły się również Banki Spółdzielcze obu Zrzeszeń: BPS i SGB. Wnioski o przyznanie wsparcia można składać w systemach bankowości internetowej banków. Do 9 tysięcy przedsiębiorców będących klientami Banków Spółdzielczych, trafiło dotychczas blisko 1,5 miliarda złotych. Kolejne firmy mogą wnioskować o wsparcie.

– Zgodnie z naszą misją – mówi Mirosław Skiba, Prezes Zarządu SGB-Banku SA. – Jesteśmy partnerem lokalnych przedsiębiorców. Wsparcie lokalnych partnerów to jedno z naszych podstawowych zadań. Bez niego, wiele firm miałoby problemy, by utrzymać swoją aktywność na rynku i ochronić stanowiska pracy. Nie jest to jedyna pomoc, której sektor bankowości spółdzielczej udziela lokalnemu biznesowi. W ramach Tarczy Antykryzysowej ułatwiamy przedsiębiorcom rozliczenia kredytowe, przesuwamy terminy płatności zobowiązań i wspieramy ich płynność finansową.

– Udział w programie Tarcza Finansowa PFR to kolejny element działań pomocowych oferowanych przez Banki Spółdzielcze. Wśród naszych klientów dominują mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa. Są to lokalne biznesy, które decydują o rozwoju mniejszych miejscowości i obszarów wiejskich,  a tym samym o życiu lokalnych społeczności. Wsparcie dla klientów, którzy stracili przychody na skutek zamrożenia gospodarki, to jeden z priorytetów Banków Spółdzielczych. W tym celu uruchomiliśmy też specjalny serwis internetowy dedykowany klientom. W jednym miejscu znajdą oni informacje na temat działań pomocowych oferowanych przez Banki Spółdzielcze i instytucje państwowe. Pracownicy Banków Spółdzielczych wszystkim zainteresowanym wyjaśniają, z jakich mechanizmów pomocowych warto w danym przypadku skorzystać – mówi Artur Adamczyk, Prezes Zarządu Banku BPS S.A.

Oba Zrzeszenia Banków Spółdzielczych, w formule internetowych webinariów, przeszkoliły personel banków w zakresie wdrożenia Tarczy Finansowej PFR. Doradcy klientów, wspierani przez pracowników infolinii, pomagają przedsiębiorcom w poprawnym wypełnianiu wniosków.

Informacje na temat przyjmowania wniosków o subwencję w programie Tarcza Finansowa PFR można znaleźć na stronach:
https://www.sgb.pl/pomoc-dla-firm-tarcza-finansowa-pfr/
oraz
http://www.grupabps.pl/wsparcie-dla-klientow.

W obu serwisach dostępne są też kalkulatory, za pomocą których przedsiębiorcy ubiegający się o wsparcie w ramach Tarczy Finansowej PFR mogą wyliczyć maksymalną dla siebie wysokość subwencji.

 

 

 

Tarcza Finansowa PFR w Bankach Spółdzielczych SGB i SGB-Banku SA – 28.04.2020 r.

Jesteś przedsiębiorcą? Zatrudniasz pracowników? Obawiasz się o swoją działalność ze względu na panującą epidemię koronawirusa? 28 kwietnia 2020 roku Banki Spółdzielcze SGB i SGB-Bank SA umożliwią dodatkowe finansowanie przedsiębiorstw w ramach rządowego programu wsparcia dla mikro, małych i średnich podmiotów gospodarczych. Dzięki programowi Tarczy Finansowej realizowanemu przez Polski Fundusz Rozwoju, do najbardziej zagrożonych przedsiębiorstw trafi aż 75 miliardów złotych.

Za pośrednictwem Banków Spółdzielczych SGB oraz SGB-Banku SA przedsiębiorcom będą wypłacane subwencje, które mogą zostać umorzone nawet do 75%. Kwalifikacje wniosków i wypłaty subwencji są obsługiwane wyłącznie za pośrednictwem systemów bankowości internetowej, co oznacza, że przedsiębiorca, aby móc złożyć wniosek w Programie musi być użytkownikiem bankowości internetowej.

Przyjmowanie wniosków rozpocznie się w ciągu kolejnych kilku dni.

Banki Spółdzielcze SGB i SGB-Bank SA obsługują ogromną ilość podmiotów gospodarczych. Są to z reguły małe i średnie firmy, najbardziej zagrożone skutkami pandemii koronawirusa.

Z rządowego wsparcia za pośrednictwem Banków Spółdzielczych SGB i SGB-Banku SA mogą skorzystać przedsiębiorcy, którzy m.in.:

1. na dzień 31 grudnia 2019 r. lub na dzień udzielenia finansowania nie zalegają z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne,

2. odnotowały spadek przychodów o co najmniej 25% w dowolnym miesiącu po 1 lutego 2020 roku w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku w związku zakłóceniami w funkcjonowaniu gospodarki na skutek COVID-19.

Więcej na stronie internetowej PFR

Finansowaniu w ramach Programu Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju podlega bieżąca działalność, w tym bieżące koszty obsługi finansowania zewnętrznego, zakup urządzeń i innych środków trwałych niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej.

– Dzięki wyjątkowemu zaangażowaniu wielu osób umożliwiamy Klientom Banków Spółdzielczych SGB ubieganie się o dofinansowanie w ramach Tarczy Finansowej PFR. Tempo prac było szalone, ale podjęliśmy to wyzwanie – mówi Mirosław Skiba, prezes SGB-Banku SA. – W tej trudnej sytuacji nie zostawiamy mikro przedsiębiorców oraz małych i średnich firm. Banki Spółdzielcze SGB zawsze stawiały na partnerskie relacje, a Klienci naszych banków mogą, w takim samym stopniu jak banków komercyjnych, skorzystać ze środków pomocowych. Bankowość Spółdzielcza zawsze była blisko swoich Klientów, dlatego tym bardziej w tych ciężkich czasach chcemy, aby Klienci mogli złapać oddech i mniej martwić się o niepewne jutro.

Środki finansowe w ramach Programu podzielone zostały następująco:

 Banki Spółdzielcze SGB mogą oferować Klientom pomoc w ramach tarczy dzięki olbrzymiej pracy włożonej przez pracowników całego Zrzeszenia i dzięki narzędziom technicznym udostępnianym przez SGB-Bank i Krajową Izbę Rozliczeniową – powiedział Błażej Mika, wiceprezes SGB-Banku SA. – Po raz pierwszy dokonaliśmy wdrożenia na taką skalę, myślę tutaj m.in. o 7  różnych  systemach bankowości internetowej w Zrzeszeniu, i w rekordowo szybkim czasie. To pokazuje, że, podobnie jak to było np. w przypadku płatności mobilnych, można uznać, że Grupa SGB jest w czołówce banków oferujących najlepsze rozwiązania dla swoich klientów na równi z bankowością komercyjną. – dodaje Błażej Mika.

Przypomnijmy, że wszystkie Banki Spółdzielcze SGB mogą korzystać ze wspólnych narzędzi udostępnianych przez SGB-Bank – m.in. płatności mobilnych BLIK, Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay i Fitbit Pay

Szczegółowe informacje dla Klientów Banków Spółdzielczych SGB dotyczące subwencji w ramach Programu Tarczy Finansowej są dostępne na naszej zrzeszeniowej stronie internetowej.

 

 

 

Startuje kolejna odsłona kampanii promocyjnej SGB „Mamy tu wszystko…” 6.04.2020 r.

Po sukcesie pierwszej części kampanii reklamowej „Mamy tu wszystko…”, Spółdzielcza Grupa Bankowa uruchomiła właśnie kolejną odsłonę promocji, pokazującej pełen wachlarz płatności mobilnych w Bankach Spółdzielczych SGB. Dodatkowo, sam pomysł idealnie wpisuje się w aktualną akcję #zostańwdomu – wszyscy konsumenci przebywający w przymusowej izolacji i na kwarantannie będą mogli poznać najnowszą ofertę mobilną SGB.

Z badań przeprowadzonych przez instytut badawczy Kantar wynika, że promowane na przełomie 2019 i 2020 roku płatności mobilne w Bankach Spółdzielczych zauważyli nie tylko obecni klienci Banków, ale również użytkownicy kont w bankowości komercyjnej. Do tej pory nie brali oni pod uwagę oferty SGB, teraz coraz częściej wyrażają nią zainteresowanie.

Według statystyk SGB-Banku SA, od uruchomienia w lipcu 2019 roku pierwszych płatności mobilnych w bankach SGB do 22 marca 2020 roku, klienci Banków Spółdzielczych tworzących Spółdzielczą Grupę Bankową dodali do cyfrowych portfeli w telefonach i zegarkach blisko 20 tysięcy tokenów. Przełożyło się to na ponad 700.000 transakcji o łącznej wartości 35 milionów złotych.

Nowa odsłona kampanii reklamowej SGB „Mamy tu wszystko…” kontynuuje ciepłą, familijną formę przekazu, którą znamy z pierwszej serii spotów. Banki Spółdzielcze odwołują się w niej do wartości rodzinnych, życia w lokalnej społeczności i… przymusowego pobytu w domach. Bohaterów już znamy – to postaci z pierwszego spotu, w którym wszystko było jeszcze „normalne”, rodziny spotykały się w kawiarniach i na świeżym powietrzu.

Oba przygotowane przez SGB spoty reklamowe nawiązują do nowej rzeczywistości, w której znaleźli się konsumenci. Banki Spółdzielcze pragną utrwalić w świadomości klientów, że dysponują – nawet w ciężkich czasach – pełnym portfelem płatności mobilnych, dobrze dostosowanym do indywidualnych potrzeb. Kampania online będzie kierowała klientów na stronę www.sgb.pl/mobilne, na której informujemy o ofercie wszystkich płatności mobilnych dostępnych dla klientów Banków Spółdzielczych SGB.

Linki do spotów reklamowych:

https://www.youtube.com/watch?v=66F_R4GcEnU

https://www.youtube.com/watch?v=r1fp-DYz0xA

 

 

 

Do STU bez PIN-u w SGB – 6.04.2020 r.

w nawiązaniu do informacji prasowej z 24 marca informujemy, że w Bankach Spółdzielczych SGB przy zakupach do wartości 100 zł zapłacisz zbliżeniowo bez podawania numeru PIN także kartami Visa.

Jeśli to karta Mastercard, z której już korzystasz, lub nowa karta Visa – nie musisz nic robić, by aktywować nowe limity transakcji. W przypadku karty Visa, którą już posiadasz – usługa zacznie działać po wykonaniu jednej transakcji stykowej.

Pamiętaj: płatność bez PIN-u zwiększa Twoje bezpieczeństwo w dobie koronawirusa.

Prosimy  pamiętać, że do obsługi podwyższonego limitu musi być gotowy także terminal, w którym dokonywana jest transakcja. Operatorzy terminali płatniczych podają, że intensywnie dostosowują kolejne urządzenia do obsługi nowego limitu. Obecnie terminale są już dostosowane w większości sklepów sieci Biedronka, Netto, Żabka, na stacjach paliw Orlen oraz w części niedużych sklepów.

Przypominamy, że korzystając z cyfrowych portfeli Apple Pay, Garmin Pay i Fitbit Pay nie musisz podawać PIN-u niezależnie od limitu. W tym przypadku PIN zastępują zabezpieczenia Twojego smartfona lub smartwatcha.

 

 

 

SGB-Bank SA i NOVUM podpisały list intencyjny – 27.03.2020 r.

SGB-Bank SA oraz Zakład Usług Informatycznych NOVUM Sp. z o.o. podpisały list intencyjny deklarujący wolę współpracy przy uruchamianiu nowych usług i funkcjonalności w systemach i platformach dedykowanych klientom Banków Spółdzielczych SGB.

Współpraca obejmować będzie rozwijanie bankowości mobilnej i internetowej dla klientów indywidualnych i instytucjonalnych, w tym między innymi kolejnych funkcji BLIK, kredytów online, cyfrowej tożsamości i rozwoju platformy FrontEnd. Wykorzystując system otwartej bankowości BS API, NOVUM i SGB-Bank będą przygotowywały nowe funkcjonalności w ramach interfejsu udostępnionego przez organizacje płatnicze Visa i MasterCard w oferowanych przez siebie systemach.

Dla Banków Spółdzielczych SGB to kolejny krok w budowaniu silnej, służącej klientom platformy usług bankowych, zwierającej najnowocześniejsze i najbardziej funkcjonalne rozwiązania technologiczne – mówi Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku SA. – Wykorzystujemy do tego celu istniejące już w bankach systemy i platformy oraz BS APIjedno z najważniejszych narzędzi informatycznych, w które wzbogaciła się bankowość spółdzielcza w minionym roku.

Ostateczne porozumienie pomiędzy stronami ma nastąpić nie później niż w ciągu dwóch miesięcy. Przypomnijmy, że SGB-Bank SA zamyka obecnie kolejne etapy przygotowywania nowej otwartej platformy omnikanałowej BS API. W ramach platformy klienci Banków Spółdzielczych SGB otrzymają aplikację mobilną SGB Mobile, do której w następnych terminach będą dokładane kolejne funkcjonalności, takie jak np. proces automatycznego dodawania kart do cyfrowych portfeli Google Pay i Apple Pay z poziomu aplikacji mobilnej, czy możliwość zarządzania subskrypcjami, której jak dotąd nie oferuje jeszcze żaden bank w Polsce.

W systemie Novum Bank Enterprise będą wprowadzane oczekiwane przez banki spółdzielcze nowe funkcje, dla działania których niezbędne są interfejsy do systemów i platform udostępniane przez SGB-Bank SA. Jako pierwsza zostanie udostępniona usługa BLIK w działającej już aplikacji mobilnej Novum, a następnie kolejne takie jak możliwość zarządzania kartami online przez klienta, czy też procesowanie wzorcowych produktów bankowych, opartych o wytyczne zrzeszeniowe.

 

 

 

Klienci Banków Spółdzielczych SGB mogą już korzystać z limitu 100 złotych w transakcjach zbliżeniowych Mastercard – 24.03.2020 r.

W odpowiedzi na oczekiwania regulatora, handlowców i konsumentów, a przede wszystkim mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo klientów Banków Spółdzielczych, karty Mastercard wydawane przez banki należące do Spółdzielczej Grupy Bankowej są już dostosowane do obsługi transakcji zbliżeniowych do wartości 100 złotych – bez podawania numeru PIN. Dotyczy to zarówno kart znajdujących się w obiegu, jak i nowo wydawanych.

Klienci Banków SGB nie muszą wykonywać żadnych dodatkowych czynności, by aktywować nowe limity transakcji. Brak konieczności wpisywania PIN na terminalu płatniczym zwiększa szansę na uniknięcie zakażenia wirusem COVID-19.

W SGB-Banku SA kończą się jednocześnie prace nad zwiększeniem limitu transakcji dla kart Visa. Informację o sfinalizowaniu działań umożliwiających podniesienie limitu Banki Spółdzielcze SGB przekażą swoim klientom w odrębnym komunikacie.

Możliwość korzystania z nowego limitu dla transakcji zbliżeniowych jest zależna od gotowości operatorów terminali płatniczych. Zgodnie z deklaracjami, terminale w części punktów handlowo-usługowych są już przygotowywane do nowych limitów, a w kolejnych dniach sukcesywnie dostosowane zostaną wszystkie urządzenia.

Rozumiejąc potrzeby klientów i interes publiczny, maksymalnie przyspieszamy wszelkie prace związane z wdrożeniem podniesionych limitów płatności na kartach – mówi Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku SA, odpowiadający m.in. za informatykę i płatności mobilne.

Warto też dodać, że z płatności zbliżeniowych, bez konieczności podawania numeru PIN i niezależnie od limitu, mogą korzystać klienci banków spółdzielczych SGB, którzy są użytkownikami mobilnych portfeli: Apple Pay, Garmin Pay i Fitbit Pay. W tym przypadku zamiast PIN wykorzystywana jest biometria urządzenia.

 

Archiwalne: