Informacje prasowe 2022 - Spółdzielcza Grupa Bankowa
Serwis używa pliki cookies!

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”.

 Zgadzam się
 Zgadzam się
login teamLider price team notepad menu_toggler wcag_switcher compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Informacje prasowe 2022 - Spółdzielcza Grupa Bankowa

Znajdź swój Bank

Bank Spółdzielczy w Strzelnie pierwszy w SUS – 19.12.2022 r.

System Usług SGB (SUS) to kompleksowy model zarządzania usługami dostarczanymi bankom spółdzielczym przez SGB-Bank SA. W Spółdzielczej Grupie Bankowej jako pierwszy z pakietu SUS postanowił skorzystać Bank Spółdzielczy w Strzelnie.

Dzięki temu wdrożeniu bank uzyskał dostęp do zasobów technicznych, kompetencyjnych i infrastrukturalnych oferowanych przez SGB-Bank. Możliwość wykorzystywania SUS oznacza priorytetowy dostęp do bogatego źródła produktów i narzędzi informatycznych oraz nowych rozwiązań technologicznych opracowanych w Zrzeszeniu, na przykład Platformy SGB, narzędzi AML, FDS i Kredytu Online.

– Dla nas to decyzja przełomowa – ocenia Agnieszka Skrzypczak, prezeska Zarządu Banku Spółdzielczego w Strzelnie. – Posiadanie najnowocześniejszych narzędzi technologicznych jest dla małego banku realnym wsparciem w codziennej pracy i obsłudze klienta. Z perspektywy lokalnej społeczności bezpieczeństwo danych, nowe oferty i szybkość w podejmowaniu decyzji finansowych w relacjach z klientami ma kluczowe znaczenie. Nasz udział w SUS to także bardzo dobry dowód na efektywność partnerskiej współpracy wewnątrz Zrzeszenia i wspólnej odpowiedzialności za rozwój usług i biznesu bankowego.

System Usług SGB to wspólna, zrzeszeniowa platforma technologiczno-procesowa, z której banki spółdzielcze mogą korzystać pakietowo, na zasadach subskrypcyjnych, w korzystnych dla siebie cenach. W modelu prawnym, na którym oparto SUS, obowiązuje zasada przejrzystości i równych praw dla wszystkich partnerów.

– Bank na dzisiejsze czasy to bank nowoczesny, przyjazny klientowi, postępujący według zasad społecznej odpowiedzialności biznesu – podkreśla Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku SA. – Wspólna platforma usług zrzeszeniowych, dostarczająca bankom odpowiednich narzędzi i udostępniająca im nowoczesne produkty, to kwintesencja celu naszej działalności w ramach Grupy. Jesteśmy po to, by wzajemnie sobie pomagać. Wspólnie dostarczamy lokalnej społeczności nowoczesne i bezpieczne rozwiązania finansowe, pamiętając o pielęgnowaniu zrzeszeniowości oraz potrzebach klientów. Dlatego bardzo mnie cieszy wybór Banku Spółdzielczego w Strzelnie, który jako pierwszy wybrał platformę SUS i będzie mógł na bieżąco sprawdzać jej funkcjonalność oraz czerpać wszelkie korzyści płynące z tego uczestnictwa.

W ramach Systemu Usług SGB banki spółdzielcze mogą otrzymać między innymi wsparcie w zakresie administracji systemami operacyjnymi, obsługi rozliczeń, usług bezpieczeństwa i analizy transakcji, sprawozdawczości, rozwoju kanałów elektronicznych, rozliczeń złotówkowych i walutowych, prowadzenia korespondencji masowej itp. W pakiecie podstawowym SUS bank otrzymuje też dostęp do systematycznie rozwijanej aplikacji SGB Mobile, narzędzi do analizy profilu klienta i blokady transakcji, usług Call Center i wykrywania podejrzanych transakcji. Wiele z tych działań dostępnych jest w trybie online 24h.

– Bankowi spółdzielczemu w Strzelnie gratulujemy przyspieszenia rozwoju – mówi Tomasz Płuciennik, manager ds. Wdrożeń Systemu Centralnego w SGB-Banku SA. – Jestem przekonany, że korzystanie z usług dostarczanych przez SGB-Bank w ramach Systemu Usług SGB będzie miało korzystny i trwały wpływ na dynamikę działania banku. Wkrótce odczują to również sami klienci, dostrzegając jak zmienia się liczba nowoczesnych narzędzi oferowanych przez ich lokalny bank i jak szybko oraz bezpiecznie można w tym banku działać.

Analitycy SGB-Banku SA przewidują, iż w najbliższym czasie do Systemu Usług SGB przystąpi kilkadziesiąt banków spółdzielczych – członków Spółdzielczej Grupy Bankowej.

 

 

Banki spółdzielcze SGB z nową kartą płatniczą dla najmłodszych klientów  – 12.12.2022 r.

Od 1 grudnia 2022 roku dzieci od 7 roku życia mogą zostać użytkownikami kart przedpłaconych Mastercard w bankach spółdzielczych SGB. Dziecięce karty przedpłacone wyróżniają atrakcyjne projekty graficzne, wybrane w głosowaniu pracowników Zrzeszenia.

Graficzna strona najnowszej oferty kierowanej do najmłodszego pokolenia klientów bankowości spółdzielczej bardzo dobrze odpowiada młodzieżowym trendom. Dzieci, które kochają zwierzęta, z pewnością docenią ekspresyjny wizerunek wilka na swojej karcie płatniczej. Wielu zwolenników znajdzie też zapewne dowcipny rysunek z kozą oraz grafika nawiązująca do najmodniejszych emotikonów – symbolu współczesnego języka młodej generacji. A szalone, kolorowe arbuzy na karcie płatniczej? Dlaczego nie? Kto nie lubi arbuzów?

Przebojowa kolorystyka, która powinna trafić w gusta również starszej młodzieży. To ważne, bo najnowsze grafiki klienci banków SGB mogą wybrać również dla młodzieżowej karty debetowej (Visa lub Mastercard).

– Nowe wizerunki kart przygotowaliśmy we współpracy z pracownikami banków spółdzielczych SGB – podkreśla Ewelina Ignaczak, dyrektorka Biura Marketingu i Komunikacji SGB-Banku SA. – Chcemy przy tej okazji rozpocząć działania edukacyjne skierowane do najmłodszej grupy naszych klientów. Skupiamy się na najważniejszych zasadach bezpieczeństwa. W specjalnie przygotowanych broszurkach, które są dostępne w bankach spółdzielczych SGB, wyjaśniamy co oznaczają informacje na karcie i pokazujemy jak bezpiecznie korzystać z kart w bankomatach czy kupować nimi przez internet.

Banki spółdzielcze SGB, zgodnie ze swoją strategią „Otwieramy przyszłość”, coraz mocniej koncentrują swoją uwagę na klientach z najmłodszego pokolenia. W minionym roku dużym zainteresowaniem cieszył się nowy, minimalistyczny wzór karty młodzieżowej dla klientów w wieku 13-25 lat. Tym razem oferta skierowana jest do odbiorców jeszcze młodszych.

– Wiemy, że młode osoby coraz częściej chcą mieć swoją własną kartę i – jeśli tylko rodzic czy opiekun się na to zgadza – mogą ją dostać u nas. Chcemy zaopiekować potrzeby wszystkich grup wiekowych – zauważa Jakub Pękacz, dyrektor Biura Klienta Indywidualnego i Płatności SGB-Banku SA.

O prepaidową kartę dla dziecka może wystąpić jego rodzic lub opiekun prawny. Można ją zamówić w wybranych bankach grupy SGB, które wdrożyły wydawnictwo do swojej oferty. Lista wszystkich banków spółdzielczych SGB dostępna jest na stronie www.sgb.pl/grupa-sgb/banki-spoldzielcze-sgb.

 

 

Aplikacja SGB Mobile z dostępem do programu Mastercard Bezcenne Chwile! – 28.11.2022 r.

Klienci banków spółdzielczych SGB korzystający z SGB Mobile i posiadający w swoim portfelu kartę Mastercard, zyskali właśnie dostęp do programu Mastercard Bezcenne Chwile z poziomu aplikacji mobilnej. Po raz pierwszy wszystkie funkcje programu będą dostępne dla użytkowników bez konieczności logowania się na stronie internetowej Bezcennych Chwil.

Klienci banku, posiadający kartę Mastercard, po zalogowaniu do aplikacji SGB Mobile mogą zapisać się do programu Bezcenne Chwile, rejestrując w nim swoją kartę płatniczą. Dotychczasowi uczestnicy programu mogą sprawdzić stan konta oraz przejrzeć katalog nagród i ustawiać w nim indywidualny cel.

Proces rejestracji w programie lojalnościowym Bezcenne Chwile w aplikacji SGB Mobile jest prosty i szybki. Klient nie musi uzupełniać swoich danych, a jedynie zalogować się do aplikacji i udzielić odpowiednich zgód.

Każda płatność zrealizowana za pomocą karty Mastercard automatycznie zasila konto uczestnika punktami i przybliża osiągnięcie wyznaczonego celu. Zgromadzone punkty są widoczne w aplikacji SGB Mobile. W prosty sposób będzie można je wymienić na nagrody, pozwalające realizować pasje i zainteresowania użytkownika.

Uczestnicy programu Mastercard Bezcenne Chwile najwięcej zyskują robiąc zakupy u partnerów handlowych programu, wśród których znajduje się już 90 marek detalicznych z 21 różnych kategorii zakupowych, w tym tak popularne jak Carrefour, CircleK, Decathlon, RTV Euro AGD czy Empik, a ostatnio także nowi partnerzy: DUKA i SMYK. Program Bezcenne Chwile wyróżniają również spersonalizowane oferty, dostosowane do zwyczajów zakupowych uczestnika programu.

Uruchomieniu nowej funkcji aplikacji towarzyszy specjalna promocja. Każdy, kto zarejestruje kartę do programu korzystając z SGB Mobile i wykona nią przynajmniej jedną transakcję bezgotówkową w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia przystąpienia do programu, na kwotę min. 50 zł, otrzyma 100 zł w punktach. Dodatkową nagrodę w wysokości 100 zł w punktach otrzymają użytkownicy nowo wydanych kart Mastercard w bankach SGB.

– Rozwój bankowości mobilnej to jeden z głównych elementów naszej strategii. Jak wynika z badań użytkownicy aplikacji bankowych oczekują coraz większej liczby VAS-ów, które uzupełniają ofertę. Dlatego cieszy nas, że oddajemy w ręce klientów kolejną funkcjonalność w zrzeszeniowej aplikacji SGB Mobile. Chcemy tym samym zachęcać do szerszego korzystania z płatności mobilnych, które będą premiowane. Podwójne punkty będą naliczane wszystkim uczestnikom, którzy będą płacili telefonem lub kartą w Internecie – powiedział Artur Józefowski, dyrektor Biura Bankowości Mobilnej i Internetowej w SGB-Banku S.A.

– W ostatnich latach obserwujemy jeszcze wyraźniejszy zwrot konsumentów w stronę bankowości internetowej i mobilnej. Coraz chętniej i aktywniej Polacy korzystają z aplikacji mobilnych, nie tylko wykonując operacje finansowe, ale również opłacając rachunki czy zarządzając subskrypcjami. Teraz do tej listy dołączy program Bezcenne Chwile, z którego klienci banków SGB będą mogli korzystać logując się do aplikacji SGB Mobile. W ten sposób mogą bezpiecznie i szybko sprawdzić jak realizować i rozwijać swoje pasje – mówi Marcin Klimkowicz, dyrektor ds. rozwiązań lojalnościowych i CRM w polskim oddziale Mastercard Europe.

Więcej informacji na stronach: www.sgb.pl/bezcenne-chwile-w-sgb-mobile-zgarnij-punkty-na-start i https://bezcennechwile.mastercard.pl/

 

 

Banki Spółdzielcze SGB w chmurze rozliczeniowej – 17.11.2022 r.

SGB-Bank wdrożył korporacyjną hurtownię danych w chmurze publicznej. To pierwszy etap projektu, obejmujący zaprojektowanie i budowę architektury hurtowni danych w oparciu o komponenty Google Cloud Platform.

Uruchomienie produkcyjne tego etapu objęło integrację kluczowych systemów transakcyjnych SGB-Banku. Hurtownia danych jest już wykorzystywana przez SGB-Bank, który intensywnie pracuje nad budową w chmurze warstw raportowych i sprawozdawczych na potrzeby całego zrzeszenia oraz nad udostępnieniem rozwiązania pierwszym bankom spółdzielczym.

Korzystanie z rozwiązań chmurowych oznacza nie tylko wymierne efekty finansowe, ale także szansę na olbrzymi skok technologiczny i praktyczne wykorzystanie wszystkich możliwości nowych technologii informatycznych w obszarze bezpieczeństwa, sprawności i szybkości działania banków.

Wdrożenie nowoczesnej hurtowni danych w środowisku chmurowym:

Posiadanie jednego źródła danych pozwoli również uzyskać spójny i kompletny proces sprawozdawczy – zarówno wewnętrzny, jak i regulacyjny.

– To istotny moment w naszej działalności i jeden z ważniejszych etapów wdrażanej obecnie strategii „Otwieramy przyszłość” – ocenia Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku SA odpowiedzialny za obszar IT. – Ilość danych, którymi banki muszą dziś zarządzać, stopień skomplikowania w procesie raportowania regulacyjnego i koszty tych operacji zwiększają się każdego dnia. To w naturalny sposób popycha nas w stronę rozwiązań chmurowych – efektywniejszych, elastycznych, szybszych, tańszych i bezpieczniejszych. W technologii chmury obliczeniowej widzę ogromny potencjał. Można tam skorzystać z nowych narzędzi do przetwarzania danych, raportowania obowiązkowych informacji i łatwego ich wyszukiwania, a także analizy informacji o preferencjach i oczekiwaniach konsumentów.

Innowacyjne banki, do grona których coraz śmielej dołącza bankowość spółdzielcza, wykorzystują technologie chmurowe m.in. do oceny ryzyka, segmentacji klientów, śledzenia zachowań rynków i określania odpowiednich poziomów cenowych usług finansowych. Chmura ułatwi im oferowanie skrojonego na miarę potrzeb każdego klienta zestawu usług finansowych. Dzięki niej możliwe będzie automatyczne dostosowywanie ofert bankowych do konkretnej sytuacji finansowej lub błyskawiczna analiza struktury wydatków klienta i jego zdolności kredytowej.

W projekt zaangażowani byli partnerzy SGB Banku: firma Accenture, która zaprojektowała i wdrożyła hurtownię danych, Google – dostawca Google Cloud Platform oraz Operator Chmury Krajowej, który pomógł przygotować infrastrukturę danych w zgodzie z wymaganiami regulatora rynku.

 Za nami pierwszy, strategicznie ważny etap projektu tj. uruchomienie produkcyjne w chmurze publicznej. Dzięki temu, że wykorzystaliśmy kompletne rozwiązanie technologiczne Accenture Datawarehouse Architecture Framework w wersji dla Google Cloud Platform przyspieszyliśmy projekt i prace w zakresie budowy zasileń i przetwarzań – mówi Maciej Szkopek, Dyrektor w praktyce bankowej, Accenture w Polsce. – Obecnie pracujemy nad integracją z kolejnymi systemami bankowymi i warstwą raportowo-sprawozdawczą oraz – co w przypadku bankowości spółdzielczej jest szczególnie ważne – nad udostępnieniem hurtowni bankom spółdzielczym zrzeszonym w Spółdzielczej Grupie Bankowej.

Accenture Datawarehouse Architecture Framework to kompletny pakiet zaprojektowany do wdrożenia korporacyjnej, skalowalnej hurtowni danych, opartej na komponentach i usługach chmury publicznej Google. Rozwiązanie pozwala użytkownikom skupić się na biznesie dzięki zastosowaniu gotowej architektury opartej na wiodących narzędziach do gromadzenia i analizy danych, umożliwiających równocześnie ograniczenie kosztów infrastruktury.

Chmura Krajowa wsparła SGB w budowie tzw. landing zone, czyli odpowiednio skonfigurowanego i zabezpieczonego środowiska do uruchomienia hurtowni danych wdrożonej na Google Cloud. To umożliwia automatyzację procesu powoływania i modyfikowania środowisk IT z wykorzystaniem metodyki programowalnej infrastruktury (Infrastructure as Code), dając pełną kontrolę nad ich konfiguracją oraz elastyczność wprowadzania zmian. Zbudowana wspólnie przez SGB i Chmurę Krajową landing zone została tak przygotowana od strony technologicznej, by środowisko, w którym działa hurtownia danych było w pełni zgodne z wymogami komunikatu chmurowego UKNF.

Na rynku finansowym jest spore zainteresowanie rozwiązaniami chmurowymi, ale wdrożenie hurtowni danych w chmurze publicznej, jest pierwszym tego typu projektem w Polsce – zauważa Michał Potoczek, CEO Chmury Krajowej. – Naszym celem, oprócz dostarczenia platformy chmurowej było wsparcie SGB w budowie jak najbardziej uniwersalnego, zintegrowanego i bezpiecznego środowiska, które jednocześnie będzie fundamentem do efektywnej realizacji kolejnych przedsięwzięć. Tę hurtownię danych można będzie udostępnić bankom należącym do zrzeszenia, jako usługę w modelu SaaS, zwiększając efektywność procesów raportowania i przetwarzania danych.

Decyzja o wdrożeniu hurtowni w SGB-Banku potwierdza, że wydajna platforma analityczna jest kluczowa w realizacji strategii każdej nowoczesnej instytucji finansowej. Platforma analityczna Big Query otwiera nowe możliwości dla Banku i jego klientów – skalowalność, bezpieczeństwo, zaawansowane modele uczenia maszynowego – budują przewagę konkurencyjną w przyspieszającym cyfrowo świecie. Rozwiązanie Big Query łączy w sobie cechy hurtowni danych, data lake i algorytmów machine learning dając użytkownikom niespotykaną łatwość tworzenia analiz i monetyzacji danych. Jako Google Cloud jesteśmy dumni, że współpracujemy z SGB-Bankiem i możemy być częścią tej inicjatywy – skomentowała Magdalena Dziewguć, Dyrektor Google Cloud Poland.

Udostępnienie bankom SGB w przyszłości modułu sprawozdawczości w chmurze to jeden z etapów cyfrowej rewolucji, która dokonuje się w sektorze bankowości spółdzielczej. Zgodnie ze strategią rozwoju SGB kolejne prace obejmować będą wykorzystanie chmury w innych obszarach biznesowych.

 

 

Wystartowała nowa kampania reklamowa SGB “Dobrze dbać o siebie nawzajem” – 03.10.2022 r.

Czy wiecie, jaka jest różnica między bankiem spółdzielczym SGB a każdym innym bankiem? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w nowej kampanii, będącej efektem współpracy SGB – Spółdzielczej Grupy Bankowej – z jedną z największych w Polsce agencji reklamowych – GPD Agency.

Hasło nowej kampanii to „Dobrze dbać o siebie nawzajem”. Seria spotów, które już można oglądać m.in w TV, to fabularyzowane historie, inspirowane prawdziwymi wydarzeniami z życia klientów banków spółdzielczych. Mają oni – podobnie jak klienci dużych banków – dostęp do nowoczesnych bankowych produktów, ale okazuje się, że różnica leży gdzie indziej. Spoty w humorystyczny i pogodny sposób opowiadają o tym, co oznacza idea spółdzielczości, współdziałania i dbania o siebie nawzajem.

– Tą kampanią otwieramy nowy rozdział w komunikacji banków spółdzielczych SGB – mówi Ewelina Ignaczak, dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji w SGB-Banku. – Wierzę w to, że to początek pięknej historii, opowieści o tym co prawdziwe i bliskie, co najważniejsze dla lokalnych społeczności. To, co nasz wyróżnia, to wzajemność. Razem z klientami dbamy o to co najcenniejsze, wspólną przyszłość i rozwój. Tak naprawdę to, co zyskujemy dzięki obecności naszych klientów, oddajemy lokalnej społeczności – dodaje.

Cała kampania obejmuje nie tylko internet, ale również wszystkie najważniejsze stacje telewizyjne (m.in. Polsat, TVN, TVP) oraz anteny radiowe z grupy Eurozet. Łącznie w kampanii będzie można obejrzeć cztery spoty, a od 1 października pierwszy z nich, w którym bohaterami są nasi klienci i prezes jednego z banków spółdzielczych SGB. Tak jak każdy z nich, spot zaczyna się od pytania dziennikarki, która zbiera materiał na temat „Jaka jest różnica pomiędzy bankiem spółdzielczym SGB, a innym bankiem?”. Odpowiedź na to pytanie tym razem brzmi… Zachęcamy do obejrzenia spotu w mediach.

W tej kampanii mówimy o tym, dlaczego warto być klientem banku spółdzielczego SGB. Za koncepcję kreatywną kampanii, a także za jej realizację i produkcję spotów odpowiada GDP Agency.

To kolejna w ciągu ostatnich lat tak szeroko zaplanowana kampania banków spółdzielczych SGB. Po promocji nowoczesnych form płatności, cyfrowych portfeli i aplikacji mobilnej, przyszła pora na pokazanie tego, co najbardziej wartościowe i za co klienci doceniają banki spółdzielcze SGB. Pokazanie tego najważniejszego wyróżnika, czyli wzajemności. Pieniądze naszych klientów inwestujemy lokalnie, w gminie lub powiecie, w którym mieszkają oni, ich rodzina i przyjaciele. Tworzymy z nimi jedną społeczność, która wie, że dobrze jest dbać o siebie nawzajem.

Więcej informacji na stronie https://takaroznica.sgb.pl.

 

 

 

GPD dla SGB, czyli co mogą dać sobie nawzajem bank i agencja kreatywna – 21.09.2022 r.

Agencja kreatywna GPD Agency i Spółdzielcza Grupa Bankowa nawiązały współpracę na najbliższe lata. W wyniku wygranego przetargu jedna z największych agencji reklamowych w Polsce zajmuje się kompleksową obsługą wizerunkową marki SGB. Już teraz SGB i GPD pracują nad wspólnym projektem.

Na rynku finansowym banki spółdzielcze SGB wyróżnia to, że choć mają ofertę zbliżoną do banków komercyjnych, mogą być znacznie bliżej potrzeb lokalnych społeczności.

„To, co jest wyjątkowe w przypadku tego klienta to priorytety. W reklamie jesteśmy przyzwyczajeni do komunikowania ‘najlepszości’, ‘najtańszości’ – komunikacji z pespektywy „ja”, czyli zysku i prywatnej korzyści dla klienta. Tymczasem w bankach spółdzielczych równie ważna jest perspektywa „my” – czyli to, co z banku ma cała lokalna społeczność, co zyskuje w zamian za to, że się go wybiera. Najbardziej inspirujące było to, że historie, które opowiemy są inspirowane prawdziwymi wydarzeniami, codziennością wielu ze 180 banków spółdzielczych. Szczególnie jak na bankowe standardy to bardzo ciepły, inspirujący materiał.”

Kreacja, Agencja GPD

To oczywiście dopiero początek współpracy. Obsługa ramowa najbliższej kampanii będzie pierwszym, ale na pewno nie ostatnim zdaniem agencji.

„Cieszymy się, że znaleźliśmy partnera, który dobrze zrozumiał naszą ideę bankowości spółdzielczej i pomógł nam znaleźć bardzo atrakcyjny sposób na jej pokazanie. Wspólnie chcemy opowiedzieć o tym, jakie naprawdę są banki spółdzielcze SGB. Tę historię tworzymy na co dzień w różnych miejscach w Polsce. Nie możemy się doczekać, żeby pokazać nasze banki z tej strony. Mamy wyjątkowych klientów i razem dbamy o to co najcenniejsze, wspólną przyszłość i wspólny rozwój.”

Ewelina Ignaczak, dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji w SGB-Banku

 

 

Mamy ponad 200 tysięcy użytkowników aplikacji SGB Mobile! – 5.09.2022 r.

W lipcu świętowaliśmy 2-lecie aplikacji SGB Mobile dostępnej dla klientów banków spółdzielczych SGB. Dzisiaj mamy powody by ponownie świętować! Liczba osób, które aktywowały aplikację na swoich telefonach przekroczyła 200 tysięcy, a to dla nas ogromny powód do zadowolenia!

Aplikacja SGB Mobile jest zdecydowanie wizytówką strategii „Mobilnego przyspieszenia” w grupie SGB. Obecnie aplikację oferuje swoim klientom 145 banków spółdzielczych i jest to najbardziej rozpowszechniony w Zrzeszeniu produkt cyfrowy.

Pojawienie się SGB Mobile było najważniejszym krokiem na drodze do realizacji celu, jakim jest stałe powiększanie oferty usług oferowanych w kanałach zdalnych. Użytkownicy SGB Mobile mogą korzystać m.in. z unikatowych na rynku modułów: do zarządzania subskrypcjami oraz Active, a także z automatycznych płatności za autostrady w ramach Autopay, wachlarza usług BLIK i płatności mobilnych. Od momentu pojawienia się aplikacji z jej wszystkimi funkcjonalnościami stale powiększa się grono użytkowników, którzy doceniają możliwość komfortowego i szybkiego bankowania. Odzwierciedlają to między innymi stale wysokie oceny w sklepach Google Play (aktualnie 4,5) oraz App Store (4,6).

Obecnie 145 banków spółdzielczych SGB korzysta z aplikacji. Liczba użytkowników aplikacji SGB Mobile to obecnie 200 515 (stan na 4 września). Od momentu jej powstania liczba wszystkich logowań to już blisko 58 milionów! W ciągu minionych 3 miesięcy średnia dzienna liczba logowań do SGB Mobile wynosiła ponad 132 tysiące.

Nie sama liczba użytkowników jest najważniejsza. Ogromnie cieszy nas fakt, że również pozostałe dane tylko potwierdzają jak chętnie klienci korzystają z bankowości mobilnej.

Liczba transakcji mobilnych i przelewów wykonanych w samym czerwcu 2022 roku z poziomu aplikacji SGB Mobile (BLIK, Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay, Xiaomi Pay) wyniosła łącznie 1 528 278. Również w czerwcu liczba aktywnych użytkowników BLIK, którzy dokonali co najmniej jednej transakcji w miesiącu po raz pierwszy przekroczyła 100 tysięcyTo potwierdza, że użytkownicy chętnie korzystają z nowoczesnych płatności i możliwości jakie daje im SGB Mobile.

Doskonale wiemy jednak, że równie ważne jest to co jeszcze przed nami, więc nie ustajemy w pracach i ciągłym rozwoju. Dostarczanie kolejnych, w pełni zdalnych usług dostępnych w aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej, zapewnia najwyższe standardy i ułatwia życie naszym klientom. Już w połowie września do sklepów trafi długo wyczekiwana, nowa wersja aplikacji dla klienta firmowego. Wdrażamy ją po to, by odpowiedzieć na potrzeby małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie bankowości mobilnej.

W najbliższym czasie również pierwsi klienci indywidualni będą mogli skorzystać z możliwości wzięcia kredytu w procesie online. W wybranych bankach dostępna będzie także całkiem nowa usługa, czyli „Lokata na nowe środki”.

 

 

SGB po raz trzeci w ogólnopolskim wyzwaniu “RakReaton”. Pomagamy pokonać 1 milion kilometrów w słusznym celu! – 1.09.2022 r.

Dzisiaj rusza trzecia edycja sportowego wyzwania RakReaton. To część organizowanej przez Fundację Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Złota Wstążka”. Jej celem jest przede wszystkim pomoc finansowa dla dzieci – jeśli uczestnicy pokonają wspólnie we wrześniu 1 milion kilometrów, na konto fundacji trafi 120 tysięcy złotych na leczenie dzieci cierpiących na choroby nowotworowe.

SGB-Bank jest partnerem kampanii od samego początku. Wspólnie z fundacją edukuje i zwiększa świadomość społeczną na temat dostępności do nowoczesnych terapii ratujących życie dla dzieci i nastolatków. To nasza trzecia wspólna przygoda. Jeśli sport, ruch na świeżym powietrzu – a w efekcie dodatkowe pieniądze na leczenie – sprawią, że zwiększymy szansę w walce z rakiem… to i tym razem nie może nas zabraknąć w wyzwaniu. Wspólnie będziemy zbierać kilometry w aplikacji Activy, która jest partnerem technologicznym wydarzenia.

O kampanii

Wrzesień to światowy miesiąc świadomości nowotworów dziecięcych. Symbolem jego obchodów jest złota wstążka, która nawiązuje do najcenniejszego kruszcu i reprezentuje największą wartość – zdrowie dzieci. Tegoroczna kampania Złotej Wstążki podejmuje temat wsparcia psychospołecznego rodziny w chorobie nowotworowej dziecka, w kontekście związanych z tym wyzwań i trudności. Bo gdy choruje dziecko, choruje cała rodzina.

RakReaton – dołącz do wyzwania

Lubisz aktywnie spędzać czas wolny? Biegasz, jeździsz na rowerze lub uprawiasz nordic walking, a może po prostu często spacerujesz? RakReaton do doskonała okazja, by Twoje wrześniowe treningi nabrały dodatkowego sensu. Akcja trwa od 1 do 30 września i możesz do niej dołączyć w dowolnym czasie. Zarówno bezpłatną aplikację Activy, jak i zasady zbierania kilometrów pracownicy i sympatycy SGB bardzo dobrze znają z Wyzwania Sportowego SGB. Oprócz zbierania kilometrów, pobranie i częste używanie aplikacji wspiera ogólnopolski projekt wsparcia psychologicznego, pedagogicznego i społecznego dzieci z chorobą nowotworową oraz ich rodzin. Szczegóły pod linkiem: https://rakreaton2022.activy.app/pl.

– Dzieci chore na raka i ich rodziny codziennie zmagają się z chorobą i jej wyzwaniami, które można porównać do biegu z przeszkodami. Ich długodystansowym celem jest zdrowie i życie. Ludzie aktywni z kolei podejmują wyzwania sportowe z różnych powodów, by być w dobrej kondycji, osiągać coraz lepsze wyniki, pokonywać własne słabości czy po prostu czerpać radość z wykonywanej aktywności. W RakReatonie łączymy ze sobą te dwa światy, jednoczymy ludzi w słusznej sprawie – zachęca do zaangażowania się Anna Apel, prezes zarządu fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”, pomysłodawcy sportowego wyzwania RakReaton.

– SGB-Bank jest partnerem Kampanii Złotej Wstążki od początku. Dla nas, dla banków spółdzielczych SGB, to część codziennej misji: zawsze jesteśmy blisko lokalnych społeczności, rozumiemy ich troski i służymy wsparciem. Mamy to wpisane w naszym DNA. Dzięki takim kampaniom świat staje się lepszy, a dzieci chore na nowotwory i ich bliscy zyskują najcenniejsze dobro – zdrowie i nadzieję – mówi Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku SA.

Szczegółowy regulamin RakReatonu dostępny jest na https://zlotawstazka.pl/rakreaton.

 

 

SGB Mobile i płatności mobilne Grupy SGB w kinach studyjnych w całej Polsce – 10.02.2022 r.

Grupa SGB emituje spoty reklamowe i billboardy sponsorskie w ponad 100 kinach studyjnych w całej Polsce. Kampania „Mamy tu wszystko” promuje aplikację mobilną SGB Mobile oraz płatności mobilne. W spotach reklamowych prezentowane są funkcje nowej aplikacji: płatności BLIK, usługa Autopay oraz usługa zarządzania kartami płatniczymi. Billboardy sponsorskie przedstawią szeroki wachlarz płatności mobilnych dostępnych w bankach spółdzielczych z Grupy SGB.

Kampania potrwa do czerwca 2022 r.

Banki Spółdzielcze SGB są blisko swoich klientów. Są częścią lokalnych społeczności – dlatego tak ważna jest dla nas również obecność reklamowa na lokalnych rynkach. Kina studyjne dają nam taką możliwość – często są jedynymi kinami w miejscowościach, gdzie działają nasze banki. Nowe spoty kinowe to dobrze nam znane małżeństwo – tym razem nie widać dzieci, ale za to powraca młodszy brat. – mówi Ewelina Ignaczak, Dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji w SGB-Banku SA.

Spoty reklamowe przedstawiają kolejne funkcjonalności aplikacji SGB Mobile:

Linki do spotów:

Dodatkowo udostępniamy specjalny materiał pokazujący jak powstawały ww. spoty:

Billboardy sponsorskie dotyczą płatności mobilnych dostępnych w bankach z Grupy SGB przy użyciu smartfonów, zegarków i opasek cyfrowych: usługi BLIK, Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay i Xiaomi Pay.

Koncepcję kreatywną kampanii spotowej przygotowała firma IQ Marketing, a za produkcję spotu odpowiada Dom Produkcyjny Oversee. Za realizację kampanii w kinach studyjnych odpowiedzialny jest operator reklamowy największej w Polsce sieci kin: Kinads.

Grupa SGB od lipca prowadzi działania promocyjne w internecie. Wykorzystuje do tego Google Ads, Facebook Ads oraz D&V 360. Dzięki temu obecni oraz potencjalni klienci, w różnych miejscach swojej internetowej aktywności, widzą reklamy aplikacji SGB Mobile oraz jej poszczególnych funkcjonalności ułatwiających codzienne życie.

 

 

Kolejne Banki Spółdzielcze SGB z trwałym nośnikiem od SGB-Banku, Hitachi i Basement! – 4.02.2022 r.

W 2022 roku SGB-Bank i Banki Spółdzielcze SGB kontynuują wdrażanie platformy Moje Dokumenty SGB dostarczonej przez firmę Hitachi Europe oraz Basement.

Obecnie do usługi przystąpiło już 70 Banków Spółdzielczych z Grupy użytkujących wszystkie systemy centralne w Grupie SGB tj. zapewnionych przez Asseco, Novum, Softnet, I-BS oraz Saba Service.

Zrzeszeniowe rozwiązanie Trwałego Nośnika oparte jest na technologii macierzy WORM firmy Hitachi.  Technologia ta jest powszechnie stosowana przez polski sektor bankowy.

Trwały nośnik w SGB jest jednym z kluczowych elementów procesu cyfryzacji bankowości i umożliwia bankom m.in.:

Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku SA odpowiedzialny za pion IT, oceniając wdrożenie platformy Moje Dokumenty SGB, podkreśla znaczenie tej usługi dla relacji banków z klientami:

– Procesy elektronicznej dystrybucji dokumentów i ”zdalne” kontakty z klientami, to w dzisiejszej rzeczywistości bezdyskusyjna konieczność. Nie chodzi już tylko o koszty, ale też wygodę klienta. Zwracam też uwagę, że dzięki funkcjom trwałego nośnika ograniczamy ślad węglowy generowany przez banki, co ma ogromne znaczenie w kontekście naszej biznesowej odpowiedzialności za stan planety. Moje Dokumenty SGB to jednocześnie kolejny krok w realizacji strategii „Otwieramy przyszłość”, która jest dla banków spółdzielczych SGB dokumentem przełomowym, decydującym o ich technologicznej pozycji przez następne dekady.

Tadeusz Woszczyński, Country Manager Hitachi Europe Ltd. – prowadzący firmę Hitachi Europe w Polsce, Austrii i Europie Centralno-Wschodniej:

– Cieszymy się, że z usługi Moje Dokumenty SGB opartej o technologie Hitachi i Basement korzysta już 70 banków w Grupie SGB, a liczba użytkowników cały czas wrasta. Należy zwrócić uwagę, iż zaimplementowana w banku macierz WORM daje ogromne możliwości rozwoju i może być bazą do dalszej cyfryzacji zrzeszenia SGB. Nasza technologia umożliwia bowiem wdrożenie w przyszłości zrzeszeniowej teczki elektronicznej jako bezpiecznego repozytorium, bezpiecznej wymiany plikowej między bankami zrzeszonymi, a także między bankiem a klientem. Co najważniejsze umożliwia ona cyfryzację procesów wewnętrznych i dokumentacji dla Banków Spółdzielczych SGB, a co za tym idzie implementacji strategii ESG w tych bankach co jest jednym z najważniejszych zagadnień 2022 roku.

Robert Tórz, wiceprezes Zarządu Basement Sp. z o.o.:

– Rozwiązanie zrzeszeniowe to przede wszystkich skuteczność w obszarze komunikacji z klientem poprzez cyfryzację. Dzięki usłudze Banków Zrzeszających, Banki Spółdzielcze mają dostęp do nowoczesnej technologii w przystępnej cenie, przy minimum formalności i braku konieczności ponoszenia nakładów na własną infrastrukturę IT. To duży projekt, który wspólnie realizujemy i zamierzamy dalej rozwijać w przyszłości. Przykładem tego jest współpraca platform Moje Dokumenty SGB z Platformą SGB czy zdalnymi kanałami elektronicznymi jak bankowość mobilna SGB Mobile. To umożliwia oferowanie nowoczesnych produktów jak kredyt online czy konto na selfie bez użycia papieru czyli w pełni „paperless”.

Dodatkowym atutem tego systemu jest to, że jest w pełni niezależny od systemów centralnych i bankowości elektronicznej wykorzystywanej w danym banku. Możliwa jest oczywiście także dodatkowa integracja z systemami zewnętrznymi wg. potrzeb i wymagań banków. Ważnym aspektem z punktu widzenia biznesowego jest również fakt, że koszty funkcjonowania Moich Dokumentów SGB dla każdego banku spadają wraz ze wzrostem liczby wdrożeń. Dzięki temu wspólnemu działaniu im więcej banków korzysta z zaproponowanego przez SGB-Bank rozwiązania, tym jest ono tańsze w eksploatacji dla każdego z nich.

Więcej o usłudze: www.sgb.pl/mojedokumenty.

 

 

Pierwsze Banki Spółdzielcze SGB z dopłatami do kredytów z programu “Czyste Powietrze”  – 19.01.2022 r.

Od 19 stycznia 2022 r. w wybranych Bankach Spółdzielczych zrzeszenia SGB można ubiegać się o ekologiczne kredyty antysmogowe z dotacją z rządowego programu „Czyste Powietrze”. Kredytobiorcy mogą liczyć na dopłatę nawet do 37 tys. zł. Dzięki „ścieżce bankowej” klienci dopełnią wszystkich formalności w jednej placówce. W najbliższych tygodniach kolejne Banki Spółdzielcze SGB udostępnią program dla swoich klientów.

– W trosce nie tylko o naszą przyszłość, ale przede wszystkim o przyszłość następnych pokoleń myślimy długofalowo. Zwracamy większą uwagę na to, jak tworzymy lokalne społeczności, jak możemy je wspierać. Beneficjentami programu Czyste Powietrze będą w większości klienci z mniejszych miejscowości, dlatego jako banki, które są blisko swoich klientów pomagamy im tworzyć Zielone Sąsiedztwa – mówi Mirosław Skiba, Prezes Zarządu SGB-Banku SA.

Banki Spółdzielcze SGB wychodzą klientom naprzeciw i umożliwiają złożenie wniosku o kredyt z dotacją i gwarancją BGK u jednego doradcy. Prześle on dokumenty do właściwego terytorialnie wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej.

Dzięki współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego Kredyt Czyste Powietrze jest objęty gwarancją, co przynosi klientom korzyści w postaci:

Pierwsze Banki Spółdzielcze SGB oferujące swoim klientom Kredyty Czyste Powietrze:

Aktualna lista Banków Spółdzielczych SGB, które uruchomiły Kredyt Czyste Powietrze dostępna jest na stronie: www.sgb.pl/czyste-powietrze

Cieszę się, że lista banków w „Czystym Powietrzu”, szczególnie tych spółdzielczych, które są najbliżej lokalnych społeczności, sukcesywnie się wydłuża, bo to gwarantuje nam szersze i szybsze dotarcie do Polaków z dotacjami na wymianę nieefektywnych źródeł ciepła i termomodernizację domów jednorodzinnych. Dzięki nowym partnerom z sektora bankowego, program „Czyste Powietrze” ma szansę jeszcze lepiej się rozwijać – mówi Paweł Mirowski, Wiceprezes Zarządu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Przystąpienie do programu „Czyste Powietrze” wpisuje się w strategię proekologiczną Zrzeszenia SGB. W 2021 r. Banki Spółdzielcze SGB uruchomiły platformę komunikacji „Zielone sąsiedztwo”, która nawiązuje do idei lokalności i dbania o środowisko naturalne.

Kredyt Czyste Powietrze przeznaczony jest na:

Kredyt dostępny jest dla właścicieli lub współwłaścicieli jednorodzinnych budynków mieszkalnych lub wydzielonych w budynkach jednorodzinnych lokali mieszkalnych z wyodrębnioną księgą wieczystą. Na realizację przedsięwzięcia klienci będą mieli czas do 18 miesięcy od dnia złożenia wniosku o dofinansowanie w banku. Środki dotacji zostaną wypłacone przez WFOŚiGW po zakończeniu prac i złożeniu prawidłowo wypełnionego i kompletnego wniosku o płatność na rachunek kredytowy klienta z przeznaczeniem na częściową spłatę kapitału kredytu bankowego. Wnioski o dofinansowanie są oceniane na bieżąco, a podpisywanie umów potrwa do 31.grudnia 2027 r.

 

 

SGB-Bank i Atende wdrażają Trwały Nośnik w Grupie SGB – 11.01.2022 r.

SGB-Bank SA i Atende SA podpisały umowę o współpracy przy wprowadzaniu rozwiązań, które pozwolą bankom spółdzielczym SGB szybciej i sprawniej wdrażać usługę Moje Dokumenty SGB. Nazwa ta określa Trwały Nośnik w Zrzeszeniu. Wspólna oferta SGB i Atende pozwala realizować obowiązek informacyjny w zakresie zmian regulaminów, tabel opłat i prowizji itp., a także przekazywać klientom banków dokumenty spersonalizowane (zestawienia sald, aktualizację harmonogramu, potwierdzenie transakcji itp.).

Usługę Moje Dokumenty SGB wprowadziło już kilkadziesiąt banków Zrzeszenia, teraz planowane jest zdecydowane przyspieszenie – z wykorzystaniem wszystkich dostępnych rozwiązań – akcji wdrożeniowej. Banki spółdzielcze SGB otrzymają więcej możliwości do wdrożenia Trwałego Nośnika.

– Moje Dokumenty SGB to duże ułatwienie dla klientów, odejście od papierowej dokumentacji w stronę ekologii – ocenia Błażej Mika, wiceprezes SGB-Banku SA, odpowiedzialny między innymi za rozwój systemów IT. – Klienci banków spółdzielczych SGB mogą mieć pod ręką, w wersji elektronicznej, wszystkie ważne dokumenty, regulaminy, taryfy opłat i cenniki. O tym, jak jest to ważne, przekonaliśmy się szczególnie mocno w pierwszych miesiącach pandemii, gdy dostęp do dokumentacji finansowej był klientom bardzo potrzebny, a lockdown wykluczał możliwość bezpośrednich kontaktów z bankiem. Usługa Moje Dokumenty SGB w istotny sposób zmienia ten stan rzeczy – mamy rozwiązanie ekologiczne, oszczędne, bezpieczne i bardzo praktyczne. Cieszę się ze współpracy z Atende, bo dzięki niej akcja wdrożeniowa powinna mocno przyspieszyć.

Moje Dokumenty SGB, oferowane teraz także wspólnie z Atende, to rozwiązanie ekologiczne nie tylko dlatego, że pozwala na eliminacje korespondencji papierowej z klientami. Jest ono także energooszczędne: korzysta z prywatnej (zamkniętej i ograniczonej) sieci blockchain budowanej we współpracy z NASK SA, w odróżnieniu od publicznych sieci blockchain, które wymagają energochłonnych serwerów do potwierdzania zdarzeń w sieci.

Moje Dokumenty SGB to usługa zrzeszeniowa dedykowana wszystkim bankom, które tworzą Spółdzielczą Grupę Bankową. Rozwiązanie proponowane przez Atende, oparte na technologii blockchain i WORM, umożliwia obsługę zarówno komunikacji masowej (dokumenty publiczne), jak i indywidualnej (dokumenty prywatne), adresującej indywidualny charakter relacji z każdym klientem banku, zgodnie z wymaganiami regulatora.

Kilka banków spółdzielczych SGB już współpracuje z Atende, jedną z wiodących grup informatycznych w Polsce:

– Od 30 lat specjalizujemy się w dostarczaniu usług informatycznych, a jedną z kluczowych grup naszych klientów są klienci z sektora finansów. Doświadczenie i dobra znajomość wyzwań, z którymi mierzy się branża zaowocowało stworzeniem przez nas usługi którą od lat rozwijamy we współpracy z bankami spółdzielczymi obu zrzeszeń – mówi Michał Legumina, dyrektor Działu Innowacji i Rozwoju w Atende SA. – Usługa Moje Dokumenty SGB ze względu na korzyści dla klientów i pracowników wydaje się być obowiązkową propozycja dla banków.

Proponowane wspólnie z SGB rozwiązanie daje możliwość efektywnej kosztowo i szybkiej komunikacji z klientami bankowości spółdzielczej. Oszczędności wynikające z takiego sposobu przekazywania dokumentów publicznych i prywatnych sięgają nawet do 90%. Z kolei w obszarze zaangażowania pracowników wydatnie skracają czas i potrzebne zasoby do obsługi procesów sprzedażowych i administracyjnych.

Więcej informacji o usłudze Moje Dokumenty SGB można znaleźć tutaj: www.sgb.pl/mojedokumenty.

Archiwalne: