Zwróć uwagę na pozabankową usługę DCC (Dynamic Currency Conversion), czyli automatyczne przewalutowanie. Pozwala wybrać walutę transakcji podczas płacenia kartą w terminalach lub wypłacania gotówki z bankomatu. Dzięki DCC wiesz dokładnie, ile zapłacisz – również w innej walucie niż waluta kraju, w którym akurat jesteś. To, czy zdecydujesz się na DCC, jest wyłącznie Twoją decyzją. Pamiętaj jednak, że wiąże się to z przewalutowaniem i jest droższe (zwykle pobierana jest opłata obliczana według wyższego kursu). Natomiast jeśli zdecydujesz się zapłacić w złotówkach, Twój rachunek zostanie obciążony podwójnym przewalutowaniem.
Jeśli chcesz, aby transakcja była rozliczona na koncie w walucie EUR, USD lub GBP, zrezygnuj z DCC i wybierz płatność w walucie lokalnej. Dzięki temu transakcja zostanie zaksięgowana bezpośrednio na właściwym koncie walutowym.
Jeśli płacisz kartą w terminalu, nie korzystaj z funkcji DCC.
Warto zwrócić uwagę na Surcharge, czyli opłatę za wypłatę gotówki z bankomatu, którą mogą pobierać operatorzy bankomatów. Jest doliczana do kwoty transakcji. Pamiętaj, że nie mamy wpływu na to, jaką kwotę może pobrać od Ciebie właściciel bankomatu lub terminala. Jeśli wypłacasz gotówkę za granicą, zwróć szczególną uwagę na komunikaty wyświetlane na ekranie urządzenia. Pamiętaj, by w bankomacie zawsze wybierać lokalną walutę.
Nie, wystarczy ta, którą masz. W łatwy sposób (w oddziale banku lub w SGB Mobile) podłączysz kartę do swoich kont walutowych w EUR, USD i GBP.
Z wielowalutowości może skorzystać klient, który:
Nic – włączenie wielowalutowości jest bezpłatne.
Wystarczy, że przyjdziesz osobiście do oddziału banku lub zalogujesz się do aplikacji SGB Mobile. W aplikacji, w sekcji „Karty” wybierz swoją kartę, ikonkę Wielowalutowość, a potem – odpowiednio – „Włącz wielowalutowość dla swojej karty” lub „Odłącz przy wybranym rachunku”.
Do jednej karty w PLN możesz podłączyć maksymalnie trzy konta walutowe – po jednym w każdej z walut, czyli: EUR, USD, GBP.
Operacje, które były wykonywane do tej pory – transakcje bezgotówkowe i gotówkowe w kraju i za granicą, płatności w internecie.
Jak najbardziej, możesz powiązać to nowe konto ze swoją kartą w PLN.
Jeśli nie masz dość pieniędzy na koncie w EUR, system rozliczy płatność na koncie w PLN zgodnie z dotychczasowymi zasadami przewalutowania opisanymi w „Regulaminie świadczenia usług w zakresie prowadzenia rachunków bankowych dla klientów indywidualnych” oraz „Regulaminie świadczenia usług w zakresie prowadzenia rachunków bankowych dla klientów instytucjonalnych”. Jeśli tam również nie będzie potrzebnej sumy na zakupy, Twoja płatność zostanie odrzucona.
Płatność zostanie rozliczona na koncie w PLN zgodnie z dotychczasowymi zasadami przewalutowania opisanymi w „Regulaminie świadczenia usług w zakresie prowadzenia rachunków bankowych dla klientów indywidualnych” oraz „Regulaminie świadczenia usług w zakresie prowadzenia rachunków bankowych dla klientów instytucjonalnych”.
Możesz płacić i wypłacać gotówkę w ramach limitów, które ustawisz dla swojej karty. Ich wartość określana jest w PLN i obowiązuje dla wszystkich kont, które masz podłączone do karty. Wysokość limitów możesz zmienić w placówce banku lub w aplikacji SGB Mobile.
Możesz odłączyć konto walutowe dopiero po rozliczeniu transakcji. Dzięki temu płatność rozliczy się na koncie walutowym.
Wszystkie prowizje będą pobierane z konta w PLN.
Tak, oczywiście. Wszystkie transakcje kartą będą brane pod uwagę przy naliczaniu opłaty za kartę.
Spowoduje to również zamknięcie karty w PLN. Nie wykonasz już transakcji w żadnej walucie.
Jeśli chcesz, żeby transakcja zaksięgowała się na Twoim koncie w EUR, USD, czy GBP, nie korzystaj z tej usługi.
W przypadku małoletniego posiadacza karty obowiązują następujące zasady:
W placówce banku: