Mimo niestabilnej sytuacji makroekonomicznej i trwającej odbudowy gospodarki po pandemii koronawirusa oraz wydarzeń polityczno-gospodarczych związanych z wojną w Ukrainie i Izraelu, SGB-Bank SA osiągnął w minionym roku zaplanowane cele. Dotyczy to między innymi wyniku finansowego i poziomu wskaźników kapitałowych, ale też planu działań wynikających ze strategii „Otwieramy przyszłość”.
– Doskonalimy System Usług Zrzeszeniowych SGB, z którego korzystają Banki Spółdzielcze. Jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy instrumenty kapitałowe AT1, w które zaangażowało się większość banków Zrzeszenia, uruchomiliśmy aplikację dla najmłodszych – podkreślił w swoim wystąpieniu Jan Grzesiek, przewodniczący Rady Nadzorczej SGB-Banku SA.
– Udowodniliśmy – dodał Jan Grzesiek – że możemy obsługiwać w konsorcjach duże podmioty gospodarcze. Wzmocniliśmy bezpieczeństwo SGB i dostosowaliśmy nasz model biznesowy do potrzeb rynku i klienta. Tych zmian nie można nie zauważyć i za ich wdrożenie serdecznie dziękuję zarządowi SGB-Banku, pracownikom oraz wszystkim bankom naszego Zrzeszenia. Tworzymy zgraną drużynę i w tym upatruję źródła naszych sukcesów – powiedział przewodniczący Rady Nadzorczej.
Decyzją Rady Nadzorczej do zarządu SGB-Banku SA dołączyła Ewelina Pałubicka, dotychczasowa prezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Nowym Dworze Gdańskim. W nowej kadencji będzie ona odpowiedzialna za pion biznesu, zastępując na tym stanowisku wiceprezesa Andrzeja Chmieleckiego, który nadal będzie pracował na rzecz SGB-Banku SA.
W liście Prezesa Zarządu, otwierającym sprawozdanie finansowe za rok 2023, prezes Mirosław Skiba napisał między innymi:
„Możemy dziś używać słowa „sukces” na wielu poziomach naszego biznesu, w tym na najważniejszym – na poziomie Klienta. To on wygrał. Możemy poświęcić mu więcej czasu niż kiedykolwiek wcześniej. Wiemy o nim więcej i potrafimy dobrze sprecyzować jego potrzeby. Daliśmy mu dostęp do najnowocześniejszych narzędzi mobilnych. Zapewniliśmy najwyższy poziom bezpieczeństwa przy korzystaniu z usług cyfrowych. I przekazaliśmy mu prezent wyjątkowy – aplikację dedykowaną jego dzieciom.
Ale klientocentryzm – ten pierwszy z filarów naszej Strategii – ma również inny wymiar, odnoszący się wprost do sensu istnienia Spółdzielczej Grupy Bankowej: Banki Spółdzielcze są bezdyskusyjnie najważniejszym klientem SGB-Banku SA!
Taki był cel, gdy zakładano Zrzeszenie. Jesteśmy partnerami i jednocześnie wykonawcami działań na rzecz banków. Nasz ekosystem usług bankowych jest spójny, wspiera działalność każdego Banku Spółdzielczego, budując jednocześnie siłę rynkową naszej wspólnej marki SGB” – napisał prezes Mirosław Skiba.