Prosta komunikacja bankowa jest wspólną, ogólnosektorową inicjatywą polskich banków. Jej źródłem jest międzynarodowa koncepcja uproszczonego języka, czyli plain language. W zakresie prostego języka będziemy współpracować również z innymi instytucjami, w których powstają dokumenty, np. z administracją publiczną. Chcemy, aby łatwy, prosty i przejrzysty język stał się normą w naszym kraju – mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, Prezes ZBP.
Jesteśmy w gronie dwudziestu instytucji, które podpisały deklarację w sprawie standardu prostego języka. Ich przedstawiciele wypracowali pierwszy zbiór podstawowych zasad. Dzięki nim pracownicy banków będą mówić i pisać do klientów prosto i zrozumiale. My już działamy – nasi pracownicy na bieżąco korzystają z porad językowych w ramach wewnętrznego programu Się rozumie, a korespondencja do klientów staje się coraz bardziej klarowna.
Listę banków oraz dobre praktyki opublikował na swojej stronie ZBP.