Serwis używa pliki cookies!

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Cookies”.

 Zgadzam się
 Zgadzam się
login teamLider price team notepad menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Upraszczamy komunikację z ZBP
30 czerwca 2021 r.

Na wczorajszej konferencji prasowej Związek Banków Polskich podjął temat upraszczania komunikacji. ZBP oraz zrzeszone banki chcą, by język bankowy stał się zrozumiały dla każdego. To ułatwi współpracę między bankami a ich klientami.

Prosta komunikacja bankowa jest wspólną, ogólnosektorową inicjatywą polskich banków. Jej źródłem jest międzynarodowa koncepcja uproszczonego języka, czyli plain language. W zakresie prostego języka będziemy współpracować również z innymi instytucjami, w których powstają dokumenty, np. z administracją publiczną. Chcemy, aby łatwy, prosty i przejrzysty język stał się normą w naszym kraju – mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, Prezes ZBP.

 

Jesteśmy w gronie dwudziestu instytucji, które podpisały deklarację w sprawie standardu prostego języka. Ich przedstawiciele wypracowali pierwszy zbiór podstawowych zasad. Dzięki nim pracownicy banków będą mówić i pisać do klientów prosto i zrozumiale. My już działamy – nasi pracownicy na bieżąco korzystają z porad językowych w ramach wewnętrznego programu Się rozumie, a korespondencja do klientów staje się coraz bardziej klarowna.

Listę banków oraz dobre praktyki opublikował na swojej stronie ZBP.