Banki Spółdzielcze SGB testują nową, wspólną dla całego Zrzeszenia SGB aplikację SGB Mobile. Zawiera ona pionierskie rozwiązania technologiczne, dotychczas niedostępne w sektorze bankowości, nie tylko tej spółdzielczej. Testy aplikacji potrwają do pierwszej połowy lipca, po czym SGB-Bank SA udostępni ją w sklepach Google Play i App Store.
SGB Mobile docelowo zastąpi istniejący obecnie Portfel SGB, stając się symbolem przemian technologicznych (pod wspólną nazwą „Mobilnego przyspieszenia”) zachodzących w ostatnim roku w SGB. Aplikacja mobilna umożliwia zalogowanie się z wykorzystaniem biometrii, a także dostęp do rachunku, historii transakcji, daje również możliwość wykonywania przelewów (również Express Elixir), dodawania kart i korzystania z płatności mobilnych.
– Pełną parą i z dużym zaangażowaniem pracujemy nad dostosowaniem SGB Mobile do wszystkich założeń, które w rezultacie uczynią naszą aplikację mobilną atrakcyjną dla klientów – mówi Artur Józefowski, dyrektor Biura Bankowości Mobilnej i Internetowej. – Jesteśmy bardzo podekscytowani faktem, że tworzymy wspólny produkt zrzeszeniowy, który nie tylko jest bezpieczny i nowoczesny, ale również wykorzystuje możliwości, jakie stwarza nam platforma omnikanałowa BS API. Dzięki temu nasza aplikacja jest unikalnym rozwiązaniem na rynku w Polsce, takim które w pełni wykorzystuje możliwości jakie daje PSD2. Naszą aplikacją obejmujemy 193 niezależne banki. Nie znalazłem w żadnej innej bankowej aplikacji w Polsce takich możliwości. Jednocześnie gwarantuję, że to nie koniec innowacyjnych usług jakie mamy zamiar udostępniać naszym bankom spółdzielczym i ich klientom. Kolejne już wkrótce – dodaje.
SGB Mobile posiada funkcje, których nie posiada żadna inna aplikacja bankowa w Polsce. Dzięki niej będzie można zarządzać subskrypcjami nie tylko dla najbardziej popularnych serwisów streamingowych czy muzycznych (np. Netflix, Spotify), ale również kartami dodanymi w ramach płatności mobilnych BLIK, portfeli cyfrowych (Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay) oraz zapisanymi w sklepach internetowych.
Podczas pilotażu analizowane są wszystkie rodzaje błędów, na które wskazują użytkownicy, czas spędzany na platformie, najczęściej używane systemy (Android, iOS), skuteczność zabezpieczeń, a także sposób korzystania z interfejsu i poszczególnych funkcjonalności. W prace nad wdrożeniem i testowaniem aplikacji zaangażowani są pracownicy SGB-Banku SA i Banków Spółdzielczych SGB, a także firmy współtworzące rozwiązanie – Ailleron S.A., który wytworzył aplikację mobilną wraz z back office administracyjnym i HEUTHES Sp. z o.o. odpowiedzialny za warstwę integracyjną – oraz dostawcy systemów informatycznych: Asseco Poland SA, Softnet sp. z o.o., Zakład Usług Informatycznych NOVUM Sp. z o .o. Partnerami przy pracach nad SGB Mobile są również Visa i Mastercard.
SGB-Bank SA pracuje jednocześnie nad rozwojem aplikacji w zakresie udzielania kredytów online i bezpiecznej zmiany numeru PIN. W lipcu 2020 roku, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Banki Spółdzielcze SGB będą miały możliwość udostępnienia aplikacji SGB Mobile swoim klientom.