W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”.
Planujesz wyjazd, zwłaszcza poza UE? Zobacz poradnik dotyczący płatności kartowych.
Wybierasz się w podróż zagraniczną – zwłaszcza poza Unię Europejską? Zadbaj o bezpieczeństwo oraz sprawny przebieg swoich transakcji.
Zadbaj o fizyczne bezpieczeństwo karty, chroń jej dane oraz PIN, zwracaj uwagę na bankomaty, z których wypłacasz gotówkę.
Pamiętaj, że podczas płatności w trakcie podróży zagranicznej – zwłaszcza okazjonalnych i poza Unią Europejską – niektóre transakcje mogą wymagać dodatkowego potwierdzenia ze względów bezpieczeństwa. Możesz poinformować nas o wyjeździe wcześniej – dzięki temu płatności kartą mogą przebiegać sprawniej i bez niepotrzebnych przerw. Zrobisz to poprzez Infolinię SGB. Jeśli mieszkasz za granicą lub często odwiedzasz ten sam kraj, nie musisz nic zgłaszać – w takich przypadkach uwzględniamy sposób, w jaki zazwyczaj korzystasz z karty.
Podczas pobytu za granicą rekomendujemy korzystanie z fizycznej karty – zbliżeniowo lub z użyciem chipu. To najbezpieczniejsza forma płatności w podróży.
Jak zgłosić wyjazd
1. Na Infolinii SGB:
800 88 88 88 (bezpłatne połączenie),
61 647 28 46 (z zagranicy; opłata zgoda z taryfą operatora),