W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Cookies”.
20.10.2020 Ostrzegamy przed oszustwem „na Netflixa”
Ostrzegamy przed kolejną odsłoną manipulacji przestępców stosowanej wobec klientów banków.
Pod pretekstem zawieszenia konta u powszechnie znanego dystrybutora filmów Netflix, oszuści nakłaniają potencjalną ofiarę do przekazania danych umożliwiających dokonanie oszukańczych transakcji kartowych.
Oto jeden z przykładów fałszywej wiadomości:
Co prowadzi do utraty pieniędzy?
3 x „P”
Postępowanie wg zaleceń oszustów (na to liczą)
Pośpiech (w końcu czas to pieniądz)
Przepisywanie zawartości kodów SMS z wiadomości z banku (przestępcy liczą na to, że nie doczytasz treści wiadomości z banku, nie zastanowisz się nad tym na co wyrażasz zgodę i, że podasz wszystko o co Cię poproszą na fałszywej stronie).
Pamiętaj, że:
to Tymasz wpływ na to co zrobisz z fałszywą wiadomością (e-mail czy SMS)
od Ciebie zależy gdzie i komu ujawnisz informacje o sobie czy o swoich produktach
to Ty masz „klucze” do swoich pieniędzy w banku!
W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z Infolinią SGB:
800 88 88 88 (bezpłatne połączenie)
61 647 28 46 (z zagranicy; opłata zgoda z taryfą operatora)