Osoba, która padła ofiarą przestępstwa, oszustwa, nie otrzymała towaru lub usługi, a zapłaciła za nie kartą, może skorzystać z procedury chargeback. Dzięki niej, za pośrednictwem swojego banku-wydawcy karty, może odzyskać pieniądze od nierzetelnego sprzedawcy.
Niekiedy zakupy internetowe mogą pójść nie po Twojej myśli. Może się zdarzyć, że sklep, w którym zrobisz zakupy, okaże się fałszywy lub zostanie zlikwidowany, więc w przypadku reklamacji nie będzie się do kogo zwrócić. Towar może nie dotrzeć, zostać uszkodzony, albo zawartość przesyłki nie będzie zgodna z zamówieniem, a dostawca odmówi zwrotu kosztów. Czasami Twoje konto może zostać obciążone kwotą inną niż powinno.
Zawsze zgłaszaj takie przypadki do swojego banku – masz wtedy dużą szansę na odzyskanie środków w ramach bezpłatnej usługi chargeback.
Więcej o usłudze chargeback przeczytasz TUTAJ
Szczegóły dotyczące rozliczeń transakcji Twoją kartą znajdziesz w regulacjach bankowych dotyczących kart płatniczych.
Zapytaj o kartę Visa w najbliższym Banku Spółdzielczym SGB.