Serwis używa pliki cookies!

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”.

 Zgadzam się
 Zgadzam się
login teamLider price team notepad menu_toggler wcag_switcher compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search
Znajdź swój Bank

SGB-Bank S.A. Informacja o dostępności

Informacja aktualna na dzień: 21.07.2025 r.

I. Dostępność cyfrowa

a) Dostępność strony internetowej www.sgb.pl

Stan dostępności strony internetowej

Naszą stronę internetową dostosowujemy do standardów WCAG 2.1. Oznacza to, że staramy się, aby strona była przyjazna dla wszystkich użytkowników, w tym osób ze szczególnymi potrzebami.

Co działa zgodnie z zasadami dostępności?

Skąd mamy te informacje?

Przeprowadziliśmy audyt dostępności – zarówno z pomocą zewnętrznych ekspertów, jak i naszego zespołu.

Chcesz wiedzieć więcej?

Jeżeli chcesz poznać dokładny techniczny opis udogodnień dostępności dla naszej strony www, pobierz załącznik:

 

b) Dostępność aplikacji mobilnej

Stan dostępności aplikacji mobilnej

Aplikacja SGB Mobile jest częściowo zgodna z wymaganiami ustawy o dostępności oraz wytycznymi WCAG 2.1. Oznacza to, że spełnia wiele kryteriów dostępności, ale nie wszystkie.

Co działa zgodnie z zasadami dostępności?

Struktura i czytelność treści

Kolory i kontrast

Animacje i migające elementy

Nawigacja i interakcja

Spójność i przewidywalność

Udogodnienia dla użytkowników

Aplikacja obsługuje technologie asystujące, takie jak:

Skąd mamy te informacje?

Informację przygotowaliśmy na podstawie wewnętrznego audytu dostępności.

Chcesz wiedzieć więcej?

Jeżeli chcesz poznać dokładny techniczny opis udogodnień dostępności dla naszej aplikacji mobilnej, pobierz załącznik:

 

c) Dostępność serwisu transakcyjnego w wersji internetowej SGB24

Naszą bankowość internetową SGB24 dostosowujemy do standardów WCAG 2.1. Oznacza to, że staramy się, aby strona była przyjazna dla wszystkich użytkowników, w tym osób ze szczególnymi potrzebami.

Co działa zgodnie z zasadami dostępności?

Gdzie są ograniczenia?

Nie wszystkie funkcje są w pełni dostępne dla:

Skąd mamy te informacje?

Przeprowadziliśmy audyt dostępności – zarówno z pomocą zewnętrznych ekspertów, jak i naszego zespołu.

Chcesz wiedzieć więcej?

Jeżeli chcesz poznać dokładny techniczny opis udogodnień dostępności dla naszego serwisu transakcyjnego, pobierz załącznik:

 

II. Dostępność usług w kanale stacjonarnym

W SGB-Banku S.A. przyjęliśmy rozwiązania, dzięki którym realizujemy dostępne usługi bankowe.

  1. Uprościliśmy język w dokumentach dla klientów indywidualnych. Są to:
  1. Przeszkoliliśmy wybranych pracowników naszych placówek oraz centrali z zakresu obsługi osób niewidzących, głuchych/niedosłyszących oraz innych osób ze szczególnymi potrzebami (Akademia dostępności finansowana ze środków PARP) oraz webinar w temacie obsługo osób z niepełnosprawnościami prowadzony przez Eksperta ds. dostępności.
  2. Wprowadziliśmy bardziej zrozumiałą komunikację pomiędzy doradcami a klientami.
  3. Na bieżąco dostosowujemy dokumentację papierową do potrzeb naszych klientów.
  4. Umożliwiamy skorzystanie z usług tłumacza Polskiego Języka Migowego.

 

III. Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Informacje, które przekazujemy są zrozumiałe. Chcemy, by wszyscy klienci SGB-Banku S.A. mieli równy dostęp do naszych usług, bez względu na swoje potrzeby.

Dokumenty, które stosujemy, sporządzamy w formie dostępnej, zgodnie z art. 12 ust. 2 ustawy
z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów
i usług przez podmioty gospodarcze, czyli:

Dokumenty i inne treści piszemy prostym i zrozumiałym językiem. Pracujemy według standardu prostego języka, który rekomenduje Związek Banków Polskich.

W naszym banku możesz porozumiewać się również Polskim Językiem Migowym, po wcześniejszym umówieniu takiej usługi.

Masz prawo otrzymać ogólne warunki umów, regulaminy oraz inne informacje (na przykład: stawki oprocentowania, stawki prowizji czy kursy walutowe) w formach takich jak:

Takie materiały przygotujemy w ciągu 7 dni od momentu zgłoszenia takiej potrzeby. Dokumenty udostępnimy w formach, które są dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami w sposób, jaki określisz w zgłoszeniu.

Wszystkie niezbędne informacje możesz otrzymać w placówce banku pod adresem:

  1. Oddział w Bydgoszczy ul. Marii Konopnickiej 20, 85-124 Bydgoszcz,
  2. Oddział w Ciechanowie ul. Kopernika 2, 06-400 Ciechanów,
  3. Oddział w Gdyni ul. Bytomska 24, 81-509 Gdynia,
  4. Oddział w Ostrowie Wielkopolskim ul. Raszkowska 60, 63-400 Ostrów Wlkp.,
  5. Oddział w Pile Al. Wojska Polskiego 6, 64-920 Piła,
  6. Oddział w Piotrkowie Trybunalskim ul. Słowackiego 81, 97-300 Piotrków Trybunalski,
  7. Oddział w Poznaniu ul. Zwierzyniecka 14-16, 60-813 Poznań,
  8. Oddział w Sieradzu Aleja Grunwaldzka 1 D, 98-200 Sieradz,
  9. Oddział w Przemkowie ul. Głogowska 12a, 59-170 Przemków.

Spełniają one wymogi dostępności architektonicznej, które opisaliśmy szerzej w punkcie V – Dostępność architektoniczna. Informacje otrzymasz również na naszej infolinii pod numerem 800 888 888 (połączenie bezpłatne) lub 61 647 28 46 (to numer dla połączeń z zagranicy; opłata zgodna z taryfą operatora).

 

IV. Dostępność produktów wykorzystywanych przy świadczeniu usług – bankomaty oraz wpłatomaty

W SGB-Banku możesz skorzystać z 21 bankomatów z czytnikami NFC. Znajdują się
w następujących lokalizacjach:

  1. Bydgoszcz, ul. Konopnickiej 20
  2. Bystrzyca Oławska, ul. Kościuszki 69
  3. Ciechanów, ul. Kopernika 2
  4. Czernica, ul. Kolejowa 2a
  5. Domaniów, Domaniów 66a
  6. Gdynia, ul. Bytomska 24
  7. Leszno Górne, ul. Bolesławiecka 17
  8. Lubsza, ul. Brzeska 16
  9. Marcinkowice, ul. Piastowska 28
  10. Ostrów Wielkopolski, ul. Budowlanych 1
  11. Ostrów Wielkopolski, ul. Poznańska 30
  12. Ostrów Wielkopolski, ul. Raszkowska 60/62
  13. Oława, ul. Fryderyka Chopina 19b
  14. Oława, ul. Pałacowa 13
  15. Piotrków Trybunalski, ul. Słowackiego 81
  16. Poznań, ul. Szarych Szeregów 23a
  17. Poznań, ul. Zwierzyniecka 14/16
  18. Poznań, ul. Mrągowska 4
  19. Sieradz, Aleja Grunwaldzka 1D
  20. Skarbimierz Osiedle, ul. Akacjowa 3a
  21. Warszawa, ul. Wrocławska 20

Informacje związane z obsługą bankomatu lub wpłatomatu można znaleźć:

Problemy związane z działaniem i obsługą bankomatów lub wpłatomatów można zgłaszać na adres: kontakt@sgb.pl lub przez infolinię pod numerem 800 888 888.

 

V. Dostępność architektoniczna

Nasze dostępne placówki oznaczamy ikonami:

 

Ikona graficzna Opis
Człowiek na wózku – symbol, który opisuje miejsce dostępne architektoniczne. Oznacza, że bezpośrednie otoczenie i miejsce obsługi pozwala osobie na wózku poruszać się samodzielnie.
Człowiek na wózku z asystentem – symbol, który opisuje miejsce dostępne architektonicznie z utrudnieniami. Oznacza, że w bezpośrednim otoczeniu lub samym miejscu obsługi znajdują się przeszkody, które powodują, że osoba poruszająca się na wózku wymaga asystenta lub wsparcia pracownika punktu obsługi.
Przekreślone oko – symbol, który wskazuje na udogodnienia dla osób niewidzących i niedowidzących. W miejscu oznaczonym tym symbolem obsłużymy osobę niewidzącą lub niedowidzącą.
Migające rączki – symbol, który wskazuje na dostępność obsługi w Polskim Języku Migowym. W miejscu oznaczonym tym symbolem obsłużymy osobę głuchą (włączając zdalną obsługę w PJM).

Ikony, którymi oznaczamy dostępne bankomaty i wpłatomaty:

 

Ikona graficzna Opis
Człowiek na wózku – oznacza, że bezpośrednie otoczenie i usadowienie urządzenia umożliwia samodzielne skorzystania z podstawowych funkcji bankomatu przez osobę poruszającą się na wózku.
Człowiek na wózku z asystentem – bezpośrednie otoczenie i usadowienie urządzenia umożliwia skorzystania z podstawowych funkcji bankomatu przez osobę poruszającą się na wózku przy asyście osoby trzeciej.
Słuchawki – symbol wskazujący na udźwiękowienie bankomatu.

Zastosowaliśmy ikony graficzne z opisem dodatkowych udogodnień, które dotyczą dostępności.

 

W SGB-Banku mamy 9 dostępnych oddziałów. Zakres dostępności architektonicznej opisaliśmy poniżej:

 

Oddział Zakres dostępności architektonicznej
Oddział w Bydgoszczy
ul. Marii Konopnickiej 20
85-124 Bydgoszcz

Bez barier architektonicznych

Parking w najbliższym otoczeniu

Parking w najbliższym otoczeniu z wyznaczonym miejscem dla osoby z niepełnosprawnością

Możliwość wejścia z psem asystującym

Oddział w Ciechanowie
ul. Kopernika 2
06-400 Ciechanów

Dostęp dla osób na wózku z asystentem

Parking w najbliższym otoczeniu

Możliwość wejścia z psem asystującym

Oddział w Gdyni
ul. Bytomska 24
81-509 Gdynia

Bez barier architektonicznych

Parking w najbliższym otoczeniu

Możliwość wejścia z psem asystującym

Oddział w Ostrowie Wielkopolskim
ul. Raszkowska 60
63-400 Ostrów Wlkp.

Bez barier architektonicznych

Parking w najbliższym otoczeniu

Możliwość wejścia z psem asystującym

Oddział w Pile
Al. Wojska Polskiego 6
64-920 Piła

Bez barier architektonicznych

Parking w najbliższym otoczeniu

Możliwość wejścia z psem asystującym

Oddział w Piotrkowie Trybunalskim
ul. Słowackiego 81
97-300 Piotrków Trybunalski

Dostęp dla osób na wózku z asystentem

Parking w najbliższym otoczeniu

Możliwość wejścia z psem asystującym

Oddział w Poznaniu
ul. Zwierzyniecka 14-16
60-813 Poznań 

Bez barier architektonicznych

Parking w najbliższym otoczeniu

Parking w najbliższym otoczeniu z wyznaczonym miejscem dla osoby z niepełnosprawnością

Możliwość wejścia z psem asystującym

Oddział  w Sieradzu
Aleja Grunwaldzka 1 D
98-200 Sieradz

Bez barier architektonicznych

Parking w najbliższym otoczeniu

Możliwość wejścia z psem asystującym

Oddział w Przemkowie
ul. Głogowska 12a
59-170 Przemków

Bez barier architektonicznych

Parking w najbliższym otoczeniu

Możliwość wejścia z psem asystującym

Informacje o dostępnych placówkach, bankomatach i wpłatomatach, również w formie ikon graficznych z opisem, znajdziesz też na naszej stronie internetowej: www.sgb.pl/bank-sgb/oddzialy-sgb-banku-sa/ oraz na stronie głównej www.sgb.pl, gdy wyszukasz lokalizację placówki lub bankomatu na mapie.

 

VI. Skargi na brak dostępności

Masz prawo złożyć skargę na brak dostępności produktu lub usługi, którą świadczymy.

W skardze umieść informacje:

  1. Twoje imię i nazwisko,
  2. adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu. Możesz podać sposób, w jaki mamy się z Tobą kontaktować. Jeśli tego nie zrobisz, skontaktujemy się z Tobą za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A. lub poczty elektronicznej,
  3. wskaż produkt lub usługę, których dotyczy skarga,
  4. wskaż wymagania dostępności, którego nie spełniają produkt albo usługa, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełnienia przez bank.

Jeśli skarga nie będzie spełniała wskazanych przez nas wymogów lub złoży ją osoba, która nie jest konsumentem SGB-Banku, nie rozpatrzymy skargi.

 

Skargę możesz złożyć:

  1. w dowolnej placówce banku, na piśmie lub ustnie do protokołu,
  2. telefonicznie przez Infolinię SGB, na numer telefonu: 800 888 888 (bezpłatne połączenie), 61 647 28 46 (z zagranicy, opłata zgodna z taryfą operatora) – kanał niedostępny dla osób Głuchych,
  3. listownie na adres dowolnej placówki banku,
  4. przez skrzynkę elektroniczną: AE:PL-60564-21448-HHEDH-29,
  5. e-mailowo na adres: call.center@sgb.pl.

 

Odpowiedź na skargę:

  1. Odpowiadamy na skargę dotyczącą braku dostępności świadczonych przez nas produktów i usług w ciągu 30 dni kalendarzowych od daty jej otrzymania.
  2. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, gdy nie możemy rozpatrzyć skargi i odpowiedzieć na nią w ciągu 30 dni kalendarzowych, wydłużamy ten czas do 60 dni kalendarzowych.
  3. Jeśli nie możemy odpowiedzieć na skargę w terminie określonym w ust. 1, wówczas w ciągu 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania skargi:
  1. Wskazane w ust. 3 wyjaśnienia przekażemy w formie:
  1. Aby zachować terminy odpowiedzi na skargę (ust. 1 i 2), wystarczy, że odpowiemy przed upływem tych terminów. W przypadku odpowiedzi na piśmie wystarczające jest nadanie jej w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu art. 3 pkt 13 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe.
  2. Odpowiadamy na skargę:

Gdy nie zgadzasz się ze stanowiskiem w odpowiedzi na skargę, możesz:

  1. odwołać się do Prezesa Zarządu SGB-Bank S.A.; Poinformujemy Cię o sposobie i terminie wniesienia tego odwołania;
  2. złożyć zawiadomienie do Prezesa Zarządu PFRON (adres siedziby: al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa) o tym, że nasz produkt albo usługa nie spełnia wymagań dostępności (o zawiadomieniu mowa w art. 67 ustawy o dostępności). Z tym, że zawiadomienie to możesz złożyć niezależnie od skargi na brak dostępności składanej do banku.

 

VII. Dostępność kart płatniczych

Stan dostępności kart płatniczych

Nasze karty płatnicze, o które można zawnioskować w placówkach, posiadają ułatwienia dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Wprowadzone rozwiązania pozwalają skorzystać z karty: